جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی بهجت

حوزه/ فرزند آیت الله العظمی بهجت اهداف علم آموزی را مورد توجه قرار داد و گفت: هدف علمی که اداره زندگی دنیا است به آخرت نخواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علی بهجت، شامگاه یکشنبه در مراسم دهمین سالگرد بزرگداشت آیت الله العظمی بهجت(ره) با عنوان «طبیب روحانی» که در سالن همایش های دانشکده پزشکی شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه رشد انسان را به علم می دانیم، اظهار داشت:  اعلم را بالاتر از غیر اعلم می دانیم، چراکه علم در مجامع روایی ارزش بالایی دارد.

وی به اهمیت علم در مجامع روایی تاکید کرد و افزود: آیا این روایات که در امتیاز عالم است پیرامون همه انسان ها و علوم است، انسانی که علم بدون معرفت داشته باشد علم او دنیایی خواهد بود، درک علم برای برخی انسان ها مشکل است.

استاد حوزه علمیه قم، اهداف علم آموزی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: هدف علمی که اداره زندگی دنیا است به آخرت نخواهد رسید، علمی که برای دنیا باشد در دنیا می ماند و پایان می یابد، علمی که امتیاز بالایی برای آن قائل هستند باید چه نوع علمی باشد، باید فوق تمام این امور باشد.

وی عنوان کرد: در برخی روایات وجود دارد که اگر می خواهیم علم را بیاموزیم، صرف درس خواندن نیست، بلکه باید به دنبال عبودیت رفت، به نوعی اگر عبودیت را بالا ببریم علم نیز به خودی خود بالا می رود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت تصریح کرد: برای انسان یک چیز هایی تعریف شده که از علوم به معرفت و از معرفت به مبدا برسد؛ انسان در برخی جهات همانند حیوان است، اما انسان تعقل دارد و درواقع سیر به سوی الی الله دارد.

وی بیان داشت: خداوند همه زمینه ها را برای رشد انسان مهیا کرده است، اما باید در کنار آن نیز ریاضت کشید و خلوص داشت تا بتوان به این راه دست پیدا کنید، تلاش راه رسیدن به درجات بالا است.

فرزند آیت الله العظمی بهجت، یکی از آزمایش هایی که خداوند با آن انسان را می آزماید کمک به دیگران است، اظهار کرد: آیا در این زمینه کار کرده ایم، چه تعداد در جنوب کشور انسان گرسنه وجود دارد؟ از این رو کمک به دیگران یک آزمایش الهی است که انسان را در صورت قبولی به درجات رفیع می رساند.

وی با بیان اینکه انسان باید در تلاش باشد تا به حرکت سیر الی الله برسد، خاطرنشان کرد: اگر انسان در فعالیت های خود سیر الی الله را نداشته باشد، علم سودمند نخواهدبود و در دنیا نیز باقی خواهد ماند، بنابراین انسان باید در مسیر الی الله حرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت، عنوان کرد: انسان ها در مرحله نخست باید توحید را بشناسند و شرک به خداوند نداشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha