جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه باید جاذبه‌های جذب جوانان و نوجوانان به نماز جمعه افزایش یابد، گفت: استفاده از روش‌های خلاقانه و جذاب برای جذب جوانان و نوجوانان به نماز جمعه می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست ستاد نماز جمعه بجنورد که در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، با تأکید بر اهمیت صفوف منظم در برپایی نماز جمعه، گفت: باید مجموعه تشکیلات نماز جمعه به ارتقای نظم در زمان برپایی نماز توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ زیرا این نکات ظریف بر زیبایی و شکوه نماز جمعه می‌افزایند.

وی با بیان اینکه کارهای جزئی ولی لطیف در نماز جمعه اثرگذار و خاطره ساز است، بر احترام و تکریم نمازگزاران و توجه ویژه به کودکان و مهربانی با آن‌ها تأکید کرد و افزود: باید به‌گونه‌ای رفتار کنید که خاطره خوشی از نماز جمعه در اذهان کودکان ما بماند تا مرید نماز جمعه شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه باید جاذبه‌های جذب جوانان و نوجوانان به نماز جمعه افزایش یابد، ادامه داد: استفاده از روش‌های خلاقانه و جذاب برای جذب جوانان و نوجوانان به نماز جمعه می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

وی با تأکید بر رفتار مناسب و حسن خلق اعضای ستاد نماز جمعه، گفت: کسانی که به نماز می‌آیند تعطیلات خود را فدای دین و ارزش‌ها کرده‌اند تا به نماز جمعه بیایند؛ ازاین‌رو نباید برخوردی ببینند که منجر به زدگی و رنجش خاطر آن‌ها شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی به اعضای ستاد نماز جمعه خاطرنشان کرد: حتی برای ایجاد نظم و کنترل افراد هم در برخوردهای خود تحکم نداشته باشید؛ بلکه با زبان نرم و مهربانی صحبت کنید.

وی افزود: نماز جمعه مرکز استان در مرئی و منظر قضاوت است؛ ازاین‌رو باید تمام تلاش خود را برای برگزاری شایسته و با نظم این آئین عبادی سیاسی به کار برید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همچنین باید توجه داشته باشیم در مناسبت‌های مختلف شعارنوشته و شعارهایی که استفاده می‌شود به‌صورت دقیق و متناسب انتخاب شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام انتخابات، تأکید کرد: مصلا نباید صحنه تبلیغات هیچ حزب و گروهی باشد؛ به همین دلیل همان‌طور که در سال‌های گذشته هم مرسوم بود نباید هیچ نوع علائم تبلیغاتی وارد مصلا و مکان برگزاری نماز جمعه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha