جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: یکی از ویژگی های مهم هر فرد مسجدی بودن بوده و مساجد امروز باید به عنوان پایگاهی برای انقلاب انجام وظیفه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشورکه در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از کارهای اعتقادی و اجتماعی در صدر اسلام در مساجد به انجام می رسید و امروز نیز باید به عظمت مساجد در دوران صدر اسلام بازگردیم.

ایشان افزودند: برگزاری نماز در مساجد باید در سه وعده صبح و روز و شب انجام شود در این بین نماز صبح بسیار موردتاکید قرار گیرد و در همین زمینه روحانیونی که فعالانه به انجام این امور در مساجد اقدام می کند باید شناسایی شده و مورد تقدیر قرار گیرند.

مرجع تقلید شیعیان گفتند: در صدر اسلام تمام فعالیت های دینی و علمی در مساجد انجام می شد و به نحوی حوزه علمیه در مسجد قرار داشت، امروز نیازمند این هستیم که به آن دوره برگردیم و تصمیمات مهم و اساسی را در مسجد بگیریم.

آیت الله نوری همدانی ادامه دادند: مساجد باید جذابیت داشته و جوانان را جذب کنند و لازم است به نماز خواندن صرف در مساجد اکتفا نشود و در کنار آن برنامه های متنوع مانند کتابخوانی و دیگر برنامه ها نیز برگزار شود.

ایشان تصریح کردند: کسانی توانایی آباد کردن مساجد را دارند که ایمان و جهاد فی سبیل الله داشته باشند و حضرت امیر(ع) نمونه بارز کسی هستند که این ویژگی ها را دارا می باشند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کردند: مسجدی بودن خاصیتی بسیار با عظمت بوده و نکته ای که باید موردتوجه قرار گیرد این است که مساجد باید انقلابی و پایگاهی برای انقلاب باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha