پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش مسلمانان سیاه پوست «تاریخچه، میراث، تجارب، در دانشگاه نیویورک برگزار شد

حوزه/ سمپوزیم با موضوع، «توطئه ی به حاشیه راندن مسلمانان سیاه پوست در ایالات متحده» با عنوان «تاریخچه، میراث، تجارب» توسط مسلمانان سیاه پوست در نیویورک برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» گروهی از دانشجویان کارشناسی در دانشگاه نیویورک، آخر هفته همایشی با موضوع «توطئه به حاشیه راندن مسلمانان سیاه پوست در ایالات متحده» برگزار کردند.

رقه نگوتانی، مدیر ابتکار مسلمانان سیاه پوست در شهر نیویورک در این رابطه در این نشست گفت: مردم مسلمانان سیاه پوست را در آمریکا از پیشگامان نمی دانند. ما آمده ایم که این بینش را تغییر دهیم.

این سمپوزیوم که توسط مسلمانان سیاه پوست برگزار شده و «تاریخچه، میراث، تجارب» نام داشت، تلاشی برای اصلاح روایت واقعی نقش مسلمانان سیاه پوست در تاریخ و زندگی معاصر آمریکا بود.

طالب عبدالرشید امام جماعت مسجد برادری اسلامی در نیویورک در این رابطه گفت: فقدان بزرگ آگاهی از نقش مسلمانان آفریقایی تبار در ایجاد و تثبیت اسلام در آمریکا وجود دارد.

وی در سخنرانی خود در حضور دانشگاهیان، دانشجویان و اساتید گفت: این جهل  و عدم آگاهی را در میان همه مردم در آمریکا شاهد هستیم. چه کسانی که تازه به اینجا آمده اند و چه کسانی که نسل ها در اینجا بوده اند. یکی از دلایل آن هم این است که تاریخچه اصلی مسلمانان در آمریکا ریشه در تاریخ مسلمانان آفریقایی آمریکایی دارد.

وی افزود: همه می گویند که آمریکا کشور مهاجران است. اما تاریخچه سرخ پوستان و آمریکایی های آفریقایی تبار را می گویند. در حالی که ما نیز در اینجا مهاجر هستیم. ما چمدان هایمان را نبستیم تا به اینجا بیاییم بلکه به زور و در قالب برده به اینجا آورده شدیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha