جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مساجد فلوریدا، هر شب افطار میان ادیانی به مردم و غیرمسلمانان می دهند

حوزه/ ۶ انجمن اسلامی و مسجد در ایالت فلوریدای جنوبی اعلام کردند که ایام ماه مبارک رمضان، میزبان غیرمسلمانان و همسایگان بوده و هنگام غروب خورشید افطار می دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sun-sentinel، درحالی که چیزی به آغاز ماه مبارک رمضان باقی نمانده، 6 انجمن اسلامی و مرکز دینی در ایالت فلوریدای جنوبی، ایام رمضان میزبان افطارهای میان ادیانی بوده و درهایشان را به روی غیرمسلمانان می گشایند. هدف از این مراسم ایجاد پل میان مردم و افزایش آموزش عمومی درباره دین اسلام اعلام شده است.

مراکز اسلامی فلوریدای جنوبی واقع در شهرستان های میامی دید، برووارد و پالم بیچ به میزبانی «ائتلاف سازمان های مسلمانی در فلوریدای جنوبی» هر شب پس از غروب خورشید، مراسم افطار رایگان برای مردم خواهند داشت. غذای حلالی  که در افطار داده می شود محصول کشورهای شرقی چون پاکستان، هند و مردمان مدیترانه خواهد بود و به گفته برگزارکنندگان ممکن است سایر غذاها نیز در این مراسم سرو شود.

شبیر موتوروالا عضو ائتلاف گفت: هدف ما این است دوستان غیرمسلمان و همسایگان مان در ایام رمضان از مساجد بازدید کنند و ببینند که فضای داخل مسجد چگونه است و با جامعه اسلامی آشنا شوند.

موتور والا گفت: در سال های گذشته نمایندگان مردم و برخی سیاستمداران، اساتید دانشگاهی، حقوقدان ها و شخصیت های محلی در افطاری ها شرکت داشته اند.

وی افزود که هدف اصلی مسلمانان ساختن پل ارتباطی با پیروان دیگر ادیان و عموم جامعه به ویژه در زمانه کنونی است که حوادث تروریستی در مراکز دینی جان مردم را می گیرند.

وی گفت: در گذشته وقتی مسجد ما مورد حملاتی قرار می گیرد اعضای جامعه مسیحی و یهودی با ما ابراز همبستگی می کردند. با وجود اختلافات عقیده و نظرات در میان ما، این وظیفه ماست که دور هم جمع شویم و در پی راه حلی برای این مشکل باشیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha