پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: چشم امید رهبری در گام دوم انقلاب به جوانان است؛ ازاین‌رو اگر مدیریت بخش‌های گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابی سپرده شود این امید برآورده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در همایش «گام دوم در عصر جدید» که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه نسبت به غفلت‌هایی که ممکن است سراغ ما بیایند هشدار داده و تأکید کرده‌اند که باید غفلت‌های گذشته را تبدیل به بصیرت کنیم و نگذاریم این غفلت‌ها روند حرکت ما را کُند کند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه رهبر ما نذیر و حکیم بوده و چالش‌ها و غفلت‌ها را به ما گوشزد کرده‌اند تا گرفتار نشویم، تأکید کرد: باید نسبت به این غفلت‌ها به هوش بوده و اجازه تکرار آن را ندهیم.

وی اضافه کرد: رهبری می‌فرمایند مراقب باشید ما برای گام دوم انقلاب تجربه چهل‌ساله داریم و برای برداشتن گام دوم انقلاب و پیشرفت آینده پیش رو تجربه گذشته را مجسم کنید؛ زیرا بدون تجربه گذشته نمی‌توان آینده‌ای زیبا و بزرگ ترسیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم غفلت از تجربه چهل‌ساله انقلاب ما را فرا نگیرد، ادامه داد: دانسته‌ها را جز با تجربه خود یا گوش سپردن به تجربه دیگران نمی‌توان آموخت؛ ازاین‌رو باید گذشته را درست شناخته و از تجربه‌ها درس بگیریم؛ زیرا اگر از این راهبرد غفلت شود دروغ‌ها جای حقیقت می‌نشینند.

وی تصریح کرد: رهبری در بیانیه به‌عنوان یک راهبرد توصیه می‌کنند که گذشته را بشناسید و بر اساس تجربه چهل‌ساله پایه‌های تمدن جهانی اسلام را پایه‌ریزی کنید که این نکته‌ای مهم و راهبری در این بیانیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نکته دیگر مورد تأکید رهبری خطر غفلت از قشرهای نیازمند حمایت است، اظهار کرد: رهبری در این بیانیه می‌فرمایند مراقب باشید در جهت رشد کشور اسلامی و تمدن سازی جهانی از توجه به اقشار نیازمند و ارائه کمک‌های مادی و معنوی به آن‌ها غافل نشوید.

وی با اشاره به اینکه قشر آسیب‌پذیر همواره در کشور بوده و نباید از آن‌ها غفلت شود، افزود: غفلت از قشرهای نیازمند حمایت به هیچ رو مورد قبول نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه رهبری این موضوع را بارها به سیاستمداران و مقامات تأکید کرده‌اند، ادامه داد: اما در این بیانیه چشم امید به جوانان بوده و اگر زمانی بخش‌های گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابی سپرده شود این امید برآورده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از این موضوع رنج می‌برند که بعد از گذشت 40 سال از انقلاب هنوز اقشار آسیب‌پذیری داریم که در تأمین معیشت و زندگی معمولی خود دچار تنگنا هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در این زمینه هیچ نوع غفلتی قابل قبول نیست، خطاب به مسئولان، افزود: باید برنامه‌های اقتصادی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که نیازهای حداقلی اقشار مختلف مردم برآورده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha