پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سید محمد شاهچراغی - سمنان

حوزه/ آیت‌الله شاهچراغی گفت: سخنرانی‌های مربیان سیاسی باید همراه با عمل باشد یعنی خانواده، دوستان و خود مربیان در سخنرانی‌ها تأثیرگذار هستند؛ هادیان و مربیان سیاسی باید روی عقیده و اعتقاد مردم کار و برای آن هزینه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، در دیدار با مسئولان عقیدتی و هادیان سیاسی سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در این استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: شهید مطهری به معنای واقعی پاک و مطهر بود و همانند امام حسین (ع) سخنانش رنگ خدایی داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اگر به سخنان و سفارش‌های استاد مطهری عمل کنیم هم به اخلاق و هم به تربیت می‌رسیم، تصریح کرد: عقیده انسان باید همانند گره‌ای کور محکم و قوی باشد و این گره نباید زود و با هر تکانی باز شود و اگر می‌بینیم که سپاه در تمام عرصه‌ها به خصوص خدمت‌رسانی به مردم، درخشندگی دارد به خاطر اعتقاد قوی پاسداران است.

وی با بیان اینکه سخنرانی‌های مربیان سیاسی باید همراه با عمل باشد یعنی خانواده، دوستان و خود مربیان در سخنرانی‌ها تأثیرگذار هستند؛ هادیان و مربیان سیاسی باید روی عقیده و اعتقاد مردم کار و برای آن هزینه کنند، افزود: مردم از امام خمینی (ره) عمل دیدند و عمل ایشان بود که مردم را شیفته کرد؛ خانواده امام در استفاده از قلم بیت‌المال احتیاط می‌کردند.

آیت‌الله شاهچراغی، با تأکید بر اهمیت اعتقاد و عقیده انسان به خداوند و اینکه عقیده یک اصل و اساس است، خاطرنشان کرد: خدا از رگ کردن به ما نزدیک‌تر است و عقیده ما نسبت به قیامت باید قرص و محکم باشد.

وی با بیان اینکه مبارزه در راه عقیده به معنای جهاد است، گفت: ۴ نوع جهاد وجود دارد؛ جهاد اصغر همانند دفاع مقدس، جهاد اکبر که به معنای مبارزه با هوا و هوس است، جهاد افضل به معنای امربه‌معروف و نهی از منکر و جهاد کبیر به معنای نه گفتن به دشمنان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره بر حرکت اخیر ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ترامپ تصور می‌کرد می‌تواند ایران را تضعیف کند، اما این کار او منجر به خیر شد و ملت ایران با پوشیدن لباس سپاه خود را پاسدار اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha