پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
احتمال لغو نشست های بزرگ رمضان در کرایست چرچ، به دلایل امنیتی

حوزه/ در حالی که مدت زمان زیادی از حملات تروریستی علیه مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند نمی گذرد، بانیان مساجد به دلایل امنیتی در نظر دارند برگزاری چهار افطاری بزرگ رمضان در این شهر را لغو کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» در پی نگرانی از بروز حملات احتمالی، برخی از بانیان مساجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند، در نظر دارند چهار مراسم افطاری بزرگ رمضان را در این شهر را لغو کنند.

ابراهیم عبدالحلیم، امام جماعت مسجد لینوود در این باره گفت: به خاطر فرزندانمان هم که شده نمی خواهیم ریسک بزرگی متحمل شویم. خانواده هایی که عزیزانشان از دست رفته یا مجروح گشتند، ترسیده و دچار وحشت و آسیب روحی شده اند.

وی افزود: بنیاد جامعه اسلامی کنتربری در نیوزیلند، از پیش سالن مرکز اجتماعات را در شهر رزرو کرده است، اما تصمیم دارند برای حفظ امنیت اجتماعی برگزاری این مراسم افطاری را لغو کنند.

عبدالحلیم گفت: بسیاری از مسلمانان در کرایست چرچ نگران شرکت در اجتماعات بزرگ هستند. امسال سال سختی را خواهیم داشت. مردم نگرانند که امنیت برای مسلمانان در کشور وجود نداشته باشد و لینوود شب هنگام مکان امنی نباشد.

با نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان خانواده های مسلمان از شرکت در مراسم نماز  جماعت در مسجد لینوود وحشت کرده اند. با این حال انتظار می رود دیگر مساجد در این کشور نیز از جمله مسجد النور در کرایست چرچ شاهد شمار بیش از معمول نمازگزاران باشد.

گفتنی است در حمله مسلحانه یک مهاجم استرالیایی تبار حامی برتری نژاد سفید به دو مسجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ، 50 نمازگزار جان خود را از دست داده و عده زیادی مجروح شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha