جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه سربیشه

حوزه/ امام جمعه سربیشه گفت: توجه مسئولین به شایسته سالاری و جوانان مومن و متخصص از مهمترین ویژگی های گام دوم انقلاب است.

حجت الاسلام علی اکبر سنجری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اینکه باید نسبت به دوره دوم انقلاب دستور العمل داشته باشیم، اظهارداشت: در بیانیه "گام دوم انقلاب " بر حضور جوانان توسط رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی شده است.

امام جمعه سربیشه یادآورشد: اگر جوانان ما در سال 1357توانستند، این انقلاب را به رهبری امام خمینی(ره) به ثمر برسانند، جوانان امروز نیز می توانند انقلاب را رهبری کنند.

امروز سیاسی سالاری جای شایسته سالاری را در جامعه گرفته است

حجت الاسلام سنجری با بیان اینکه آنچه که امروز شاهد آن هستیم، شایسته سالاری نیست، بلکه سیاسی سالاری است، گفت: افرادی در زمان انتخابات برای ستاد انتخاباتی اشخاصی کار می کردند و امروزه برای خود مسئولیتی برعهده دارند.

وی استفاده و توجه به جوانان مومن و متخصص، شایسته سالاری را از مهمترین ویژگی های گام دوم انقلاب دانست و تاکید کرد: ما جوانان متخصص و خوبی داریم، که متاسفانه در رشته و تخصص خود مشغول کار نیستند و از تخصص آنها استفاده نمی شود.

سبک زندگی اسلامی شاهراه رسیدن به تمدن اسلامی است

امام جمعه با بیان اینکه مهمترین ویژگی گام دوم انقلاب توجه به جوانان، سبک زندگی و اقتصاد است، گفت: شاهراه رسیدن به تمدن اسلامی تنها سبک زندگی اسلامی است که متاسفانه با ورود فرهنگ غربی به کشور، جلوی آن سد شده است.

حجت الاسلام سنجری عنوان کرد: امروزه در مباحث فرهنگی ما دچارناتوی فرهنگی هستیم وسبک زندگی غربی وارد کشور، شهر و روستای ما شده است.

سبک زندگی یک فرهنگ است

امام جمعه سربیشه سبک زندگی را یک فرهنگ دانست و عنوان کرد: متاسفانه سبک زندگی وفرهنگ غربی حتی مسائل اقتصادی ما را تحت شعاع قرار داده و مانند غل و زنجیرمانع پیشرفت و رسیدن و شکوفایی فرهنگ اصیل اسلامی در گوشه گوشه جهان شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در بحث اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی خیلی عقب هستیم و کار خوبی در این زمینه نشده است، گفت: دولت ها نیز در این خصوص کار انجام نداده اند و این امر نیازمند کاری جهادی و همگانی در جامعه دارد.

تاکید روایات دینی برسبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام سنجری با اشاره به اینکه سبک زندگی و اقتصاد در روایات و احادیث ما نیز مورد توجه قرار گرفته است عنوان کرد: ما برای این دو موضوع حرف برای گفتن زیاد داریم، از آداب غذا خوردن تا احکام مضاربه و خرید و فروش.

وی با اشاره به معضلات اجتماعی و فرهنگی بوجودآمده از فرهنگ غربی در سطح جامعه  انتقاد کرد و  بیان داشت: طلاق، کم شدن ازدواج، جهیزیه های گران و سرسام آور، جشن های ازدواج نامتعارف وحتی جلسات ترحیم ما نیز برگرفته از فرهنگ نامناسب غربی شده است.

حجت الاسلام سنجری تاکید کرد: توجه به جوانان متخصص و سبک زندگی اسلامی انقلاب ما را در برابر توطئه ها و فرهنگ غربی بیمه می کند و این نیازمند توجه مردم و مسئولین در زمینه فرهنگ سازی است.

انتهای خبر/ ک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha