سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رسانه های نیوزلند متعهد شدند، برتری نژاد سفید را تبلیغ کنند

حوزه/ ۵ سازمان خبری رسانه ای در نیوزیلند با امضای توافق نامه ای اعلام کردندکه نخواهند گذاشت مهاجم مسلح حمله به مساجد کرایست چرچ، این فرصت را به دست آورد تا از دادگاه برای ترویج تفکرات نژادپرستانه سوءاستفاده کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از رادیو نیوزیلند، رسانه های برتر نیوزیلند امروز چهارشنبه متعهد شدند که هنگام پوشش خبری دادگاه مربوط حملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ که منجر به کشته شدن 50 نمازگزار شد، ایدئولوژی افراط گرایانه برتری نژادسفید را تبلیغ نکنند.

5 سازمان خبری رسانه ای در توافق نامه ای که به امضا رساندند اعلام کردند که مهاجم نژادپرست ممکن است سعی کند از دادگاه برای تبلیغ تفکرات نژادپرستانه یا دیدگاه های «تروریستی» استفاده کنند و آنها اجازه چنین کاری را نمی دهند.

سازمان ها اعلام کردند که تعهدشان مربوط به پوشش خبری مانیفست 74 صفحه ای مهاجم و پخش تصاویر نمادین نیز می شود. این تعهدنامه پس از آن توسط سازمان های خبری نیوزیلندی به امضا رسید که برنتون تارنت متهم 28 ساله استرالیایی تبار در نخستین حضورش در دادگاه با حرکت دست، برای طرفداران نژادپرستش پیام فرستاد.

 این فرد متهم است که در 15 آوریل با حمله به دو مسجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند، با شلیک مستقیم گلوله به سوی نمازگزاران، 50 تن را کشته و 39 تن دیگر را مجروح ساخته است.

وی هم اکنون در یک زندان فوق امنیتی در اوکلند در بازداشت به سر می برد تا قرار بعدی دادگاه در 16 ژوئن در آنجا باقی خواهد ماند. محاکمه اصلی او احتمالا سال آینده میلادی برگزار شود.

سازمان هایی که این توافق نامه را امضا کردند، شامل دو ایستگاه خبری تلویزیونی اصلی، دو شرکت بزرگ روزنامه و ایستگاه رادیویی عمومی می شوند.

جان گیلسپی، رئیس اخبار و روابط عمومی در تلویزیون نیوزیلند، گفت که پنج سازمان مذکور نباید اجازه دهند که مهاجم از فضای دادگه به عنوان سکویی برای تشویق تفکرات سیاسی افراط گرایانه سوءاستفاده کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha