پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عکس

کتاب اشعار« قرار هشتم» با موضوع اشعار رضوی، حضرت معصومه(س) و بانو ستّی فاطمه خواهر بانو گوهرشاد با حضور جمعی از شاعران آیینی کشوری و استان یزد رونمایی شد.

عالیه مهرابی مسؤول کانون خادمیاران شعر و ادب رضوی دفتر آستان قدس رضوی یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری« حوزه» در یزد گفت: شب گذشته در مراسم شب شعر ملی « زنان آفتاب» از نسخه دیجیتال  اولین کتاب اشعار رضوی شاعران استان یزد با حضور حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی رونمایی شد.

مسؤول کانون خادمیاران شعر و ادب رضوی افزود: در این کتاب بیش از 100 قطعه شعر گردآوری شده است که بزودی با همکاری انجمن ادبی گوهر شاد دفتر آستان قدس رضوی یزد، بسیج هنرمندان و کانون خادم یاران شعر و ادب رضوی یزد منتشر می شود.

وی از اهداف انتشار این کتاب را ترویج فرهنگ رضوی، بهره مندی مرثیه خوانان، خوانندگان موسیقی و گروههای سرود برشمرد و افزود: این اشعار بسیار روان و دلنشین است که قابل استفاده همه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) قرار می گیرد.

مسؤول کانون خادمیاران شعر و ادب رضوی دفتر آستان قدس رضوی تصریح کرد: بیش از 180 اثر به دبیرخانه شب شعر زنان آفتاب ارسال شده بود که اشعار کتاب قرار هشتم از بین برترین آثار ارسالی انتخاب شده است.

مهرابی ادامه داد: صاحبان آثار برگزیده از جمله خدابخش صفادل از نیشابور، معصومه سادات شاکری از نیشابور، حسنا محمدزاده از کاشان، مریم کرباسی از اصفهان و شاعران یزدی از جمله افسانه نوری، احمدرضا قدیریان، عقیله مشتاقیان، فاطمه یزدانی، زکریا اخلاقی، سید علی میری و محمدسعید زارع به شعر خوانی پرداختند.

انتهای پیام/313/47

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha