شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید شهاب الدین حسینی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی ‌آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید در محوریت تبلیغ ماه رمضان قرار گیرد، گفت: در ماه رمضان ضمن تبیین محتوای بیانیه گام دوم، در راستای گسترش معنویت، اخلاق و سبک زندگی و سایر الزامات این بیانیه، قدم برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در مسجد جامع تبریز برگزار شد با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید در محوریت تبلیغ ماه رمضان قرار گیرد، گفت: در این بیانیه، ویژگی انقلاب اسلامی، تاریخچه آن  و در قسمت سوم نیز الزامات انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفته است که بیانیه به تعبیر معظم له یک سند راهبردی برای رسیدن به طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) می‌باشد.

وی اضافه کرد:موضوع خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در مقدمه بیانیه مورد اشاره قرار گرفته است که تک تک ما مبلغان از آنجایی که عمری روزی خور سفره خاتم‌الاوصیا بوده‌ایم، وظیفه و نقش  مهمی بر عهده داریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین زمینه برای خودسازی می‌باشد، بیان داشت: در این ماه باید علاوه بر اینکه جامعه را در زمینه خودسازی و رسیدن به نتیجه روزه‌داری هدایت کنیم، به خودمان نیز پرداخت و توجه داشته باشیم. اگر خودسازی اتفاق نیفتد، جامعه پردازی و پرداختن به جامعه نیز میسر نخواهد بود.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: اگر فرد به فرد جامعه اصلاح نشود، حتی اگر امیرالمومنین(ع) نیز در راس حکومت باشد، بر گردنش شمشیر می‌گذارند و زمانی که مالک اشتر به لحظه آخر رسیده است، علی(ع) را مجبور به بازگشت می‌کنند؛ آیا این اتفاقات در این زمان تکرار نمی‌شود؟

وی افزود: اینکه هشت وزیر بی‌شرمانه به مقام معظم رهبری نامه می‌نویسند تا معظم له قانون ننگین پالرمو را قبول کنند یا سند 2030 که بصورت مرموز و غیرمحسوس در مدارس برای آینده‌سازان جمهوری اسلامی دیکته شده و بخواهند بجای نام پدر بچه‌ها را با نام مادر صدا کنند که در غرب نشانه بی‌هویتی است. ما در قبال این‌ها نقش و وظیفه‌ای بر عهده نداریم؟ بدون اصلاح  و تربیت تک‌تک جامعه نخواهیم توانست جامعه را اصلاح کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه انقلاب سلامی بنام روحانیت آغاز و به اوج رسیده است، خاطرنشان کرد: روحانیت با وجود اینکه در عصر معاصر مظلوم‌ترین قشر جامعه است، تکلیف و وظیفه مهمی بر عهده دارد و بیانیه گام دوم نیز آینده دین و انقلاب اسلامی را ترسیم می‌کند تا با خودسازی و جامعه پردازی به تمدن‌سازی برسد که قرآن کریم وعده آن را داده است.

حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: زمانی که علم و دانش در جامعه ارتقا پیدا کرد، آن زمان می‌توان به جامعه تسلط پیدا کرد. اگر به تاریخچه غرب نگاه کنید، اینکه بعد از عصر رنسانس و قرن شانزدهم که غرب بر تمام عالم سیطره پیدا می‌کند، به دلیل پرداختن به علم و دانش است.

وی توجه کافی به مقوله فرهنگ‌سازی اقتصادی را خواستار شد و افزود: اکنون که اقتصاد در وضعیت آشفته‌ای قرار دارد و هشتاد درصد جامعه دچار گرفتاری‌های اقتصادی هستند، باید فرهنگ اقتصاد قبل از مشکل اقتصادی حل و فصل شود. باید مردم را آگاه کنیم که چه کسانی به دنبال ترویج فرهنگ عرضه و تقاضا و مصرف‌گرایی در جامعه هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بحث معنویت و اخلاق می‌تواند در نقطه نقطه جامعه مطرح و ترویج شود، موضوعاتی مثل انصاف و اعتماد در بازار باید گسترش یابد.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان گفت: در ماه رمضان ضمن تبیین محتوای بیانیه گام دوم، در راستای گسترش معنویت، اخلاق و سبک زندگی و سایر الزامات این بیانیه، قدم برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha