جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به حضور جهادی طلاب و روحانیون در مناطق سیل زده، گفت: فعالیتی که روحانیون در بحث سیل انجام دادند، بخش اعظمی از تبلیغاتی که در شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌گرفت را شُست و برد. این موضوع نشانگر تغییر در سلوک جامعه روحانیت است که بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی، امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، ضمن تجلیل از اقدامات امام جمعه تبریز، اظهار داشت: حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در تبریز و سلوک ایشان، یک موج و روش جدیدی را در کشور بنیانگذاری کرد و در خنثی‌سازی تبلیغات دروغین دشمنان علیه روحانیت بسیار مؤثر است.

وی اضافه کرد: فعالیتی که روحانیون در بحث سیل انجام دادند، بخش اعظمی از تبلیغاتی که در شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌گرفت را شَست و برد. این موضوع نشانگر تغییر در سلوک جامعه روحانیت است که بسیار مؤثر است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه طلاب و روحانیون را احیاگر سنت پیامبر اکرم(ص) خواند و افزود: شما امانتداران پیامبر خدا هستید و باید سلوکتان همچون نبی خدا بوده و همانند ایشان، برای اصلاح جامعه تلاش کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی با تأکید بر اینکه طلبگی توفیق بزرگی است که نصیب ما شده است، بیان داشت: در ماه مبارک رمضان پیوند بین قرآن و مردم را افزایش دهید. در بعضی از منابر جای آیه قرآن و روایت خالی می‌ماند که باید این خلا برطرف شود.

وی افزود: حرف ما جایی اعتبار پیدا می‌کند که متصل به قرآن و روایات باشد، مگر نه خود ما که چیزی نیستیم. اعتبار منابر و تبلیغ ما بر این است که درصدد احیای سنت رسول‌الله(ص) باشیم.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه برقراری ارتباط معارف اسلامی با مشکلات اجتماعی را ضروری دانست و افزود: در منابر مطرح می‌کنیم فلسفه‌ی روز‌ه‌داری تقوا است ولی برای تقوا مثال‌های قدیمی را می‌زنیم. خواستید در منبر خود بگویید باتقوا باشید، از مثال‌های بروز استفاده کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی افزود: فرد در فضای مجازی عکس برهنه خود، همسر یا فرزندش را منتشر می‌کند، این مصداق بی‌تقوایی است. ما گاهی دچار لیبرالیسم پنهان هستیم، لیبرالیسم پنهان یعنی تفکرات لیبرالی را باور داریم ولی صدایش را درنمی‌آوریم؛ وقتی می‌گوییم پسر یا دخترم آزاد باشد و امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کرده‌ایم، یعنی دنباله‌رو این تفکرات هستیم.

وی با اشاره به اینکه مال حرام اثر خود را در نسل نشان می‌دهد، عنوان کرد: یک زمانی در بازار تبریز بلندگو گذاشته بودند و احکام اسلامی را پخش می‌کردند، این قبیل اقدامات موثر است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه پرداختن به موضوع اسراف در ماه رمضان را ضروری دانست و گفت: با اقدامات و تبلیغ مناسبی که صورت گرفته است، وضعیت در خصوص تشریفات، تجمل و سفره‌های آنچنانی بهتر شده است ولی اسراف در مصرف انرژی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که مصرف انرژی در ایران سه برابر میانگین جهانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی تأکید کرد: موضوع قاچاق اگر منجر به ضربه زدن به حکومت اسلامی شود، از شدیدترین محرمات است و این مسائل باید از نگاه دینی مورد طرح و تبیین قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha