شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آئین غبار روبی مساجد آذربایجان غربی

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با بیان اینکه اکنون نسبت به گذشته مساجد به مکانی تبدیل شده اند که جایگاه ختم و نماز است، گفت: مساجد باید محل مراجعات مردمی باشند و بسیاری از کارهای خیرخواهانه در مساجد صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت ‌الاسلام حسین ملک ‌مكان، در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه باید شورای عالی مساجد فعال شود، اظهار داشت:‌ امور مساجد، مدیر كانون‌های مساجد و سپاه باید برای شبكه‌سازی مساجد برنامه‌ریزی و سیاستگذاری كلان با اهداف مشخص چندین ساله تعریف و آن را به مساجد ابلاغ کنند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی ها برای شبکه سازی مساجد باید طبق همان اهدافی كه پیش‌بینی شده ادامه یابد، افزود: زمان بندی، برنامه ها را زود تر و بهتر انجام می دهد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با بیان اینکه اکنون نسبت به گذشته مساجد به مکانی تبدیل شده اند که جایگاه ختم و نماز است، تصریح کرد: مساجد باید محل مراجعات مردمی باشند و بسیاری از کارهای خیرخواهانه در مساجد صورت گیرد.

وی به جایگاه ائمه جماعات در مساجد اشاره کرد و بیان داشت: ائمه جماعت مساجد باید قوی دیده شوند.

حجت الاسلام ملک مکان، با تاکید بر اینکه مسجد باید جایگاه مراجعات مردمی شود، عنوان کرد: در صورت تشکیل شورای عالی مساجد می توان مسجد را به جایگاه مردمی تبدیل کرد.

وی با ادامه این مطلب که می توان با برنامه ریزی ها بسیاری از امورات مردم را در مساجد حل شود تاکید کرد: با انجام این امور مسجد مجددا محور فعالیت‌ها قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha