جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد مطهری اصل

حوزه/ حجت‌الاسلام مطهری اصل با بیان اینکه افت حوزه‌ها نسبت به دوران درخشان خود دلایل متعددی دارد، گفت: نخبگان حوزوی جذب سازمان‌ها و نهادهای مختلف می‌شوند تا عرصه خالی نماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل امروز در آیین گرامیداشت روز معلم که با حضور اساتید و کارکنان حوزه‌های علمیه برادران و خواهران تبریز در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار شد، بیان داشت: ۸۷ نفر استاد و کارمند در مدارس علمیه خواهران تبریز و ۹۸ نفر استاد و کارمند نیز در مدارس علمیه برادران تبریز مشغول خدمت به طلاب هستند.

وی اضافه کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم از بدو حضور در استان به عنوان نماینده مقام معظم رهبری، توجه ویژه‌ای به حوزه و مدارس علمیه دارند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افت حوزه‌ها نسبت به دوران درخشان خود دلایل متعددی دارد، گفت: عمده دلایل این افت مربوط به حوزه نیست؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که به نام روحانیت بود، روحانیون بخصوص فضلا و نخبگان احساس کردند که اگر در امورات دخالت نکنند، اسلام کمرنگ خواهد شد، از این رو بجای اینکه وقت خود را صرف درس و بحث کنند، مجبور شدند در جایگاه‌های مختلف به انقلاب خدمت کنند.

حجت‌الاسلام مطهری‌اصل افزود: اینکه بگوییم فقط حوزه کم کاری کرده است، صحیح نیست. قبل از انقلاب آقایان تمام وقت خود را صرف درس خواندن می‌کردند و این همه ائمه جمعه، قاضی، استاد دانشگاه و ... وجود نداشت. نخبگان حوزوی جذب سازمان‌ها و نهادهای مختلف می‌شوند تا عرصه خالی نماند و اکنون با توجه به افزایش جمعیت نسبت به اوایل انقلاب، نیازها و شبهات افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم حوزه حرکت روبه‌جلوی مناسبی داشته باشیم، باید اساتید و کارکنان غیر از این کار، مشغله دیگری نداشته باشند؛ واقعیت این است که آقایان نمی‌توانند ممحض باشند، باید برای این موضوع راهکاری اندیشیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha