پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و النسلمین قریشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: مهم‌ترین شاخصه شهید مطهری عمل بر اساس وظیفه بود و این در تالیفات ایشان به صراحت مشاهده می‌شود، لذا همه علما و روحانیون باید با تاسی از آموزه‌های آن معلم فقید، ایشان را بعنوان الگو و اسوه تبلیغی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی در آذربایجان‌غربی که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد اظهار داشت: مهم‌ترین شاخصه شهید مطهری عمل بر اساس وظیفه بود و این در تالیفات ایشان به صراحت مشاهده می‌شود، لذا همه روحانیون باید با تاسی از آموزه‌های آن معلم فقید، ایشان را به عنوان الگو و اسوه تبلیغی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: طلاب نباید تنها به کتب حوزوی اکتفا کنند بلکه باید بخش اعظمی از نشریات کشور که معارف اسلامی را منتشر می‌کنند توسط طلاب مدیریت شود، عدم ورود به مباحث روز و عدم پاسخگو بودن به نیازهای روز آفت حوزه است و حوزه باید در عرصه پژوهش، زمینه‌های علمی و تبلیغ و فضای مجازی مبانی دین را به مردم تبیین کند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به مقام والای علامه حلی به ذکر توصیه‌های اخلاقی ایشان و پرداختن به آموزه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: علامه حلی در وصیت‌نامه خود به فرزندش او را به استفاده دقیق از فرصت‌ها، تحصیل کمالات نفسانی و عمل به آموزه‌های قرآنی دعوت می‌کند، متاسفانه در حوزه بر خلاف انتظار اهتمام کمتری به آموزش مفاهیم قرآنی داده می‌شود و لازم است طلبه‌ها و روحانیون انس بیشتری با این کتاب الهی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی اضافه کرد: احترام به علمای دین در سفارشات ائمه معصومین(ع) مورد تاکید قرار گرفته است و رضایت عالم موجب رضایت خدای متعال و ناراحتی وی موجب خشم الهی می‌شود و نباید این احترام د رجامعه کم‌رنگ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha