پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خواهران مازندران در قم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس حضور بانوانی که دارای عدم صلاحیت اخلاقی و علمی هستند را یکی از آسیب های تبلیغ در سطح استان دانست گفت: یکی از مشکلات جدی همین افراد هستند علی رغم اینکه جامعه ما طلاب بسیار موفق و موثری در امر تبلیغ دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمودی، ظهر امروز در همایش «طلیعه حضور که با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در سالن کوثر حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه 6 هزار و 236 آیه در قرآن کریم وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد 850 آیه ما را دعوت به فراگیری علم می کند که باعث افتخار است.

وی با بیان اینکه اسلام اهمیت زیادی برای فراگیری علم قائل است، افزود: خداوند در سوره توبه می فرماید، در جریان شان نزول این آیه چنین آمده است، هنگامی که پیامبر(ص) دستور جهاد دادند همه مومنین آماده شدند تا در راه اسلام به جهاد بروند هنگامی که آماده شدند آیه نازل شد که همه مومنین نیاز نیست به میدان بروند بلکه باید عده ای بروند تفقه در دین را حاصل کنند برای اینکه انذار دهند قوم خود را هنگامی که برمی گردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با ادامه این مطلب که علامه طباطبایی(ره) می فرماید از این آیه استفاده می شود که تفقه در دین مربوط به اصول یا فروع نیست بلکه مربوط به هر دو آنان است، امید است که حضور در حوزه بر اساس همین آیه باشد، تصریح کرد: حضور در حوزه و آموزش علم لطف بزرگی است که خداوند آن را شامل حال ما کرده است.

وی بازدید از مدارس علمیه خواهران سطح استان را از برنامه های آینده دانست و خاطرنشان کرد: برای اینکه حوزه ای بروز داشته باشیم با اهتمام معاونین تلاش بر این است که مدارس بروز شود، یعنی علاوه بر مبانی که جزو پایه علوم حوزوی است، یک سری واحد های درسی به مقتضی نیاز روز در آنان داشته باشیم.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: در شهرستانی که جریان هایی مانند تصوف و بهایت فعالیت دارند بنا بر این است که واحد درسی مقتضی با همان جریان نیز برگزار کنیم.

وی همچنین بر دائر شدن زبان انگلیسی و عربی در مدارس علمیه اشاره و تاکید کرد: از اول مهر از اول مهر  مکالمه عربی و انگلیسی در تمام مدارس خواهران  فارس دایر می شود، امیداریم مورد قبولی همه طلاب و مدارس قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس عنوان کرد: در صددیم رایزنی هایی که با دستگاه های دولتی انجام دهیم جایگاهی برای طلاب فارغ التحصیل در نظر بگیریم افرادی که مشغول به تحصیل هستند نیز با برنامه ریزی هایی که با سپاه و آموزش و پرورش داشته ایم قرار است به فعالیت بپردازند.

وی حضور بانوانی که دارای عدم صلاحیت اخلاقی و علمی هستند را یکی از آسیب های تبلیغ در سطح استان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی همین افراد هستند علی رغم اینکه جامعه ما طلاب بسیار موفق و موثری در امر تبلیغ دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha