پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علیراده

حوزه/ در مراسم اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی آذربایجان‌غربی از ۱۶ اثر برگزیده و سه مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه، امام خمینی (ره) خوی و مدرسه علمیه رسول اکرم تکاب به عنوان مدارس فعال پژوهشی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه جعفر علیزاده، امروز در اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی در آذربایجان‌غربی که در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار شد اظهار داشت: پژوهش مهم‌ترین سفارش رهبر انقلاب به مدیران حوزه‌های علمیه است و در بیانیه گام دوم هم بر معنویت و پژوهش علمی تاکید شده است اما آنگونه که باید پژوهش در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار نگرفته است و وجود جشنواره‌های علمی از جمله جشنواره علامه حلی می‌تواند برای رونق به امر پژوهش در حوزه‌ها کمک کند.

 وی ادامه داد: در مدارس علمیه آذربایجان‌غربی با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، جلسات علمی و با برگزاری جشنواره محمد بن خلیلان که مقدمه‌ای بود برای جشنواره علامه حلی استارت این جشنواره در حوزه علمیه آذربایجان‌غربی شروع شد و امسال با راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره علامه حلی، اولین جشنواره استانی در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان‌غربی بیان داشت: 560 مقاله، 195 مقاله از حوزه خواهران و 365 مقاله از حوزه برادران مجموع آثار ارسالی به جشنواره استانی علامه حلی بود که در چهار سطوح مورد داوری قرار گرفت.

بر پایه این گزارش در پایان جشنواره از 16 اثر برگزیده و سه مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه، امام خمینی (ره) خوی و مدرسه علمیه رسول اکرم تکاب به عنوان مدارس فعال پژوهشی  تجلیل شد.

همچنین 28 اثر؛ 11 اثر از حوزه علمیه خواهران و 17 اثر از حوزه علمیه برادران شایسته تقدیر شناخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha