جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: تلاش حوزه علمیه خواهران در این نگاه های رو به جلو نوید این را می دهد که ان شاءالله بزرگترین تمدن در ایران در حال شکل گیری است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ظهر امروز در جلسه موسسان، مدیران و اساتید مدارس علمیه خواهران سطح استان فارس که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ایران در پیچ تاریخی مهم می رود تا تمدنی بر پایه اسلام، دانش، قدرت فناوری ارزشمند و گذر کرده از همه سختی در سال های آینده را مشاهده کند.

وی با بیان اینکه امروزه تردیدی نیست که ظرفیت ها در ایران متعالی شده است، افزود: مباحث علمی و فناوری ها، بخشی از باور قطعی مردم ایران شده است، شعار "ما می توانیم" در ایران علمی و عملی شده است، حوزه خواهران گوشه ای از این احساس توانایی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور تصریح کرد: تلاش حوزه علمیه خواهران در این نگاه های رو به جلو نوید این را می دهد که ان شاءالله بزرگترین تمدن در ایران در حال شکل گیری است.

وی با تاکید بر اینکه امروز هرچه جلو تر برویم دشمن ما حقیرتر می شود، عنوان کرد: ظرفیت ملت ما برای تحمل مشکلات که پایه یک تمدن است، اگر قرار بود ملتی بدون داشتن ظرفیت سختی به جایی برسند تمدن شکل می گرفت اما برخی از کشورها هستند که می توانند تمدن را شکل دهند ما اکنون در این مسیر قرار داریم، حوزه خواهران در این برهه از تاریخ مسیر را خوب تشخیص داده که در راه کامل شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: آنچه که مطرح می شود قدرت جمع بین انتظارات از بانوان است که برای ما نیز سرمایه بزرگی است، تصور نمی شود که بانوان در حوزه تربیت دینی چیزی از برادران کمتر دارد و اظهار کنند که به مقصد نخواهیم رسید، مسئله و نگاه از جنس دیگری است.

وی با اعلام خبر دیدار طلاب با مقام معظم رهبری، بیان داشت: طلاب روز چهارشنبه آینده توفیق پیدا می کنند تا دیداری را با مقام معظم رهبری داشته باشند و حدود 10 نفر که پنج نفر آنان خواهران هستند به ارائه گزارش خواهند پرداخت.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور ابراز کرد: حوزه علمیه به عنوان جریانی که باید مساله مدیریت فرهنگ را به خوبی در جامعه پیاده کند باید هشیارانه در این موضوع ورود پیدا کند؛ حدود 1500 استاد چهار دوره تفسیر را در سطح کشور گذرانده و یا خواهند گذراند هدف این است که کیفیت فرهنگی را بر اساس قرآن به نتیجه برسیانیم.

وی با ادامه این مطلب که تصمیمات مهم در حوزه خواهران باید از مسیر تصمیم سازی بدنه انجام شود، تاکید کرد: بخشنامه های مکرر صادر کردن هنر نیست، صدور بخشنامه های پی در پی نگران کننده است، که اصلا فرصت اجرا را پیدا نکنند، اسقرار در سازمان و تقریر متین و قابل دفاع یکی از هنر های مدیران توانا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور به تعریف حوزه انقلابی پرداخت و عنوان کرد: حوزه بالنده حوزه ای است که بتواند نظریات خود را در برابر گفتمان استکبار بیان کند؛ دشمن تلاش می کند که جنس انقلابی گری را از ما بگیرد، اینکه مانند کشوری باشیم که در برابر هر اتفاقی پرچم صلح بلند کنیم انقلابی گری نخواهد بود.

وی با بیان اینکه سطح دو باید تغییر اساسی پیدا کند، خاطرنشان کرد: تغییر سطح دو به این معنا که نیاز های آینده ما، انتظارات دیگری را می طلبد اصلاح به معنای ضعف گذشته نیست، امروز تغییرات باید اصلاحاتی انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha