جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه نماز جمعه کربلا گفت: ابزار جدید مثل اینترنت و شبکه های اجتماعی بر فرهنگ ما تأثیر گذاشته است و این ابزار منافع و مضراتی دارد که نباید از آن غافل بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، گفت: ابزار جدید مثل اینترنت و شبکه های اجتماعی بر فرهنگ ما تأثیر گذاشته است و این ابزار منافع و مضراتی دارد که نباید از آن غافل بود.

وی با بیان اینکه هویت بسیاری از فرهنگ هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، ناشناخته است، گفت: ما به خاطر عدم شناخت هویت آن در سردرگمی فکری و شناختی هستیم و گاهی دچار تناقض می شویم و این مسئله تأثیر منفی زیادی بر جوانان خواهد گذاشت.

سید صافی تصریح کرد: این نوع فرهنگ به جهالت نزدیک تر است و انسان را جاهل و بر اساس اصول فکری بی اساس و غیر استوار تربیت شود.

وی ادامه داد: انسان در شبکه های مجازی با مسائل متناقض رو به رو شده و او را در سردرگمی قرار می دهد و در این شبکه ها به آسانی به مردم هتک حرمت می شود.

نماینده آیت الله سیستانی اشاره کرد: بسیاری از امور از جاده میانه روی خارج شده، جنگ غیر اخلاقی آغاز و حرمت ها شکسته و ادبیات مردم تغییر کرده است به گونه ای که از ساده ترین اصول فهم و فرهنگ و زبان اصیل بی بهره شده و فرهنگ و احترام به یکدیگر رو به نابودی است.

خطیب جمعه کربلا تاکید کرد: همگی باید به این مسئله توجه داشته باشند و باید یک راهنما، معلم، پدر و مادری باشد که از نسل ها حمایت کند؛ چرا که ما چند سال بعد می بینیم که مسائل دیگری منظومه فکری و فرهنگی را به خاطر سوء استفاده از تکنولوژی تهدید می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha