جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه موقت نجف اشرف شیخ عبد الکریم الساعدی

حوزه/ شیخ عبد الکریم الساعدی گفت: حمله های اخیر برخی طرف های عربی در کشور همسایه علیه عراق بیانگر نگرانی و ناراحتی آنان از موفقیت عراق است، اما عراق از برقراری روابط با کشور های عربی و اسلامی استقبال می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبد الکریم الساعدی امام جمعه موقت نجف اشرف در خطبه نماز جمعه نجف اشرف گفت: حمله های اخیر برخی طرف های عربی در کشور همسایه علیه عراق بیانگر نگرانی و ناراحتی آنان از موفقیت عراق و تجربه های سیاسی آن است، اما عراق از برقراری روابط با کشور های عربی و اسلامی استقبال می کند.

وی افزود: ما اینجا تاکید می کنیم که باید به صورت رسمی از آن اظهارات عذرخواهی شود.

شیخ الساعدی در بخش دیگر به ظاهر شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش در کلیپی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، اشاره کرد و گفت: این کلیپ نشان داد که البغدادی در عراق و سوریه کاملاً شکست خورده و در حال انتقال به آفریقا است.

امام جمعه موقت نجف اشرف افزود: جانفشانی ملت عراق، بسیج مردمی، نیرو های مسلح و فتوای جهاد کفایی مایه افتخار ما است و  اینها سبب شکست بزرگترین پروژه استعماری در عراق شدند.

وی در خطبه دینی خواستار پایبندی به روزه و آداب آن در ماه مبارک رمضان و دوری از روزه خواری آشکار شد و حسینیه ها و مساجد را به احیای مجالس سخنرانی و جوانان را به حضور در مجالس سخنرانی در حسینیه ها و مساجد دعوت کرد و از وزارت آموزش و پرورش خواست فضای مناسب را برای امتحانات دانشجویان فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha