جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه گفتند : اقدام آمریکا در جلوگیری از واردات نفت ایران، هیچ ارزشی ندارد و هیچ تأثیری بر عزم و صلابت رهبری، ارتش و ملت ایران نخواهد داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه گفتند : اقدام آمریکا در جلوگیری از واردات نفت ایران، هیچ ارزشی ندارد و هیچ تأثیری بر عزم و صلابت رهبری، ارتش و ملت ایران نخواهد داشت.

 

سید علی فضل الله: امیدواریم در ماه رمضان کشتار انسان های بی گناه متوقف شود

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه گفت: منطقه عربی و اسلامی گرفتار موج فتنه ها و حوادث خونبار است که امیدواریم با بلند شدن فریاد عقل، این کشتار ها که انسان های بی گناه و کودکان را هدف قرار داده متوقف شود.

وی افزود: به همگی می گوییم که اگر به صدای عقل گوش نمی دهید، به صدای ماه رمضان گوش دهید تا در این ماه صدای توپخانه ها و گلوله ها و بمباران ها متوقف شود و همگی نسبت به جان انسان ها احساس مسئولیت کنند و ماه رمضان انگیزه ای برای گفتگو و صلح باشد.

سید فضل الله اشاره کرد: ما از اعراب و مسلمانان می خواهیم معنی مسئولیت بزرگ را در قبال چالش ها و تلاش های جدی که برای ایجاد جنگ داخلی در کشور های عربی انجام می شود، احساس کنند و از اختلاف و چند دستگی دست بردارند.

خطیب جمعه بیروت به تصمیم آمریکا در قرار دادن "اخوان المسلمین" در لیست گروهک های تروریستی اشاره کرد و گفت: این اقدام در جهت هدف قرار دادن جنبش های اسلامی است و به جای اینکه از تروریسم بکاهد، بر آن می افزاید و دشمنی نسبت به غرب را تقویت می کند.

 

شیخ خطیب ملت های عربی و اسلامی را به مقابله با "معامله قرن" دعوت کرد

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه روز کارگر را به کارگران و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به مسلمانان جهان تبریک گفت.

شیخ خطیب ملت های عربی و اسلامی را به مقابله با "معامله قرن" دعوت کرد و از آنان خواست قدرتی برای فشار بر رهبران و زعمایشان برای رجوع به اصالت خود، محافظت از ملت های خود و مقابله با تمامی انواع عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی تشکیل دهند.

وی فشار آمریکا علیه ایران با هدف تسلیم کردن این کشور در برابر معامله قرن را محکوم کرد و از اعراب، مسلمانان و مسیحیان خواست برای مقابله با رژیم اسرائیل غاصب در یک جبهه قرارگیرند.

 

شیخ دعموش: حزب الله در جهت منافع حکومت و مردم تلاش می کند

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: حزب الله در جلسات جاری برای تعیین بودجه مشارکت دارد و در جهت منافع حکومت و مردم تلاش می کند.

وی افزود: حزب  الله در این جلسات براساس مبانی و معیار هایی که پیشتر تعیین کرده، شرکت می کند و آن معیار ها اول: بنای اقتصاد استوار و تلاش برای عدم فروپاشی اقتصادی و مالی کشور، دوم: عدم دست یازی به اقشار ضعیف و فقیر، سوم: بستن راه های هدر رفت اموال و کاهش فساد، چهارم: بهبود منابع حکومت و حفاظت از اموال آن است.

 

شیخ حبلی: : اقدام آمریکا در جلوگیری از واردات نفت ایران هیچ تأثیری بر عزم و صلابت ایران نخواهد داشت

شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سالگرد شهادت مصطفی بدر الدین تبیین کرد که اگر دشمن اسرائیلی هرگونه تجاوز نظامی علیه لبنان انجام دهد، با واکنش مقاومت رو به رو می شود.

وی افزود: دشمن و رهبران سیاسی و نظامی آن با تمامی جدّیت سخنان سید نصر الله را درک می کنند و لبنان با ارتش، مقاومت و ملت خود از حاکمیت و منابع نفتی و آبی خود محافظت می کند.

شیخ حبلی در بخش دیگر خطبه تصریح کرد: اقدام آمریکا در جلوگیری از واردات نفت ایران، هیچ ارزشی ندارد و هیچ تأثیری بر عزم و صلابت رهبری، ارتش و ملت ایران نخواهد داشت.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از زمان تأسیس خود از طریق حمایت از ملت های مستضعف جهان به ویژه فلسطین و مقاومت آن، با خودکامی و استکبار آمریکا مبارزه می کند و اکنون در کنار ملت و ارتش سوریه و عراق در مقابله با پروژه های تروریستی که از سوی آمریکا و اسرائیل حمایت می شود، می ایستد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha