جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه دانش آموزان و معلمان باید سنگ بنای تمدن جهانی اسلام را پایه‌ریزی کنند، گفت: امروز از مرحله انقلاب و ساخت نظام اسلامی گذشته‌ایم و باید تمدن جهانی اسلامی که مقدمه تمدن مهدی آل محمد است را پایه‌ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در مراسم زنگ سپاس، با گرامیداشت هفته معلم، با اشاره به اینکه گام و قلم و حرکت معلم در نزد خداوند عزیز است، ادامه داد: منزلت و جایگاه معلم در فرهنگ دینی ما بسیار والا است؛ به‌گونه‌ای که امام صادق (ع) در تفسیر آیه مبارکه «وَ جَعَلَنِی مُبارَکاً أَینَ ما کنْتُ» می‌فرماید این مبارک بودن یعنی فرد هم مربی و هم معلم باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: اگر کسی این دو را در وجودش داشته باشد انسان مبارکی بوده و وجود او برای جامعه خیر و برکت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه در جامعه دینی جوان‌ها و دانش آموزان باید قدر خود را بدانند، تصریح کرد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب 40 مرتبه نام جوانان را برده و آن‌ها را امید خود دانسته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید معلمان بیانیه گام دوم انقلاب را در سر کلاس توضیح داده و تبیین کنند، خاطرنشان کرد: رهبری شخصیت جوانان کشور را بالا برده و خطاب به آن‌ها تأکید کرده‌اند که شما امید آینده هستید و باید به سلاح علم و ادب، معرفت و عقلانیت و اخلاق مسلح شوید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تدین، تخصص، تعهد، روحیه انقلابی و رفتار جهادی ازجمله تأکیدات رهبری خطاب به جوانان است.

وی خطاب به جوانان و دانش آموزان، اظهار کرد: به بیانیه گام دوم انقلاب لبیک بگویید و تلاش کنید چهل سال آینده را بر اساس تجربه چهل‌ساله گذشته بسازید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه شما دانش آموزان و معلمان باید سنگ بنای تمدن جهانی اسلام را پایه‌ریزی کنید، ادامه داد: امروز از مرحله انقلاب و ساخت نظام اسلامی گذشته‌ایم و باید تمدن جهانی اسلامی که مقدمه تمدن مهدی آل محمد است را پایه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha