جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید جواد نقوی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی در سخنرانی خود در اجتماع روز جمعه گفت: دستگیری جوانان شیعیه توسط نهاد های مختلف کشور بدون هیچ جرمی غیر قانونی و ضد حقوق بشر است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی مدیر حوزه علمیه العروة الوثقی لاهور پاکستان نقوی در سخنرانی خود در اجتماع جمعه گفت: دستگیری جوانان شیعیان توسط نهاد های مختلف کشور بدون هیچ جرمی؛ اقدامی غیر قانونی و ضد حقوق بشر است و خانواد های افراد ربوده شده برای بیان درخواست خود از یک هفته پیش در مقابل منزل رئیس جمهور دست به تحصن زدند و ما از رئیس دیوان عالی و ارتش پاکستان می‌خواهیم آزادی افراد ربوده شده را با جدیت پیگیری کنند.

وی از تحصن خانواد های افراد مفقود شدگان حمایت کرد و افزود: ربودن شدن شهروندان توسط افراد ناشناس یک کار غیر قانونی و غیر انسانی است و نهادهای پاکستان باید جواب دهند که این جوانان را به چه جرمی و با کدام قانون دستگیر کردند..؟ مردم پاکستان همه باید علیه این کار غیرقانونی اعتراض کنند.

مدیر حوزه علمیه العروة الوثقی لاهور درمورد ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان ما با این مسئله زیاد مواجه هستیم که انسان چه سنی باید روز بگیرند در مورد این در فقه شیعه این است که هر اسنانی به سن بلوغ رسیدن باید روزه بگیرد و البته این سن درمورد پسر و دختر فرق دارد اون این است که پسر در سن 15سالگی قمری به حد بلوغ می رسند و دختر 9 سالگی قمری به بلوغ می رسند، اما کسانیکه سنشان از این کمتر باشد و احساس کنند که شرائط دیگر را دارند و به بلوغ رسیده اند، باید روزه بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha