جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مساجد کالیفرنیا در ایام ماه رمضان، اقدامات امنیتی را تشدید می کنند

حوزه/ در حالی که اخیرا حملات به مراکز عبادی به ویژه مساجد در غرب زیاد شده، مساجد و مراکز اسلامی کالیفورنیا در ایام ماه مبارک رمضان با نصب دوربین های امنیتی و استخدام نگهبان، تدابیر امنیتی را تشدید کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sanfrancisco، با نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان و شلوغ شدن مراکز اسلامی به ویژه در ایام افطاری و سحری، مساجد منطقه ساحلی سن خوزه در ایالت کالیفرنیای آمریکا، تدابیر امنیتی شدیدتری را در پیش گرفته اند.

گفته می شود سه شنبه هفته گذشته یک مهاجم در شهر سانیوالیو در کالیفرنیا جمعی از رهگذران را به خاطر مسلمان بودن با اتومبیلش زیر گرفت که یک تن آنان به شدت مجروح شد. این حادثه تنها یکی از جرایم نفرت محور در هفته های اخیر بوده است.

یک ماه پیش نیز یک تیرانداز حامی نژادسفید در نیوزیلند با حمله مسلحانه به دو مسجد در کرایست چرچ، 51 تن را کشته و 35 تن دیگر را مجروح ساخت.

در همین راستا نیز پلیس سن خوزه یک سمینار ضدتروریستی برای نمازگزاران مرکز اسلامی گذاشت تا احتیاطات لازم را به مسلمانان در هنگام بروز چنین حوادثی بیاموزند.

اکبر سید رئیس مرز اسلامی اورگرین در سن خوزه  گفت که در ایام رمضان اقدامات امنیتی بیشتری را در پیش خواهد گرفت.

با آغاز ماه رمضان تخمین زده می شود که بیش از 500 نفر از این مسجد بازدید کنند.

سید گفت: اخیرا دوربین های مدار بسته در داخل و خارج از مسجد نصب شده اند و حتی نگهبانان امنیتی نیز استخدام کرده و پس از هر نماز جماعت، دروازه های مسجد قفل می شوند تا مانع ورود افراد ناخواسته شود.

زهرا بیلو مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی نیز در این رابطه گفت: مردم از رفتن به مساجد به وحشت افتاده اند و بانیان مساجد نیز اقدامات امنیتی را دو برابر کرده اند.

بیلو افزود: مساجد در این منطقه و در سرتاسر آمریکا گفتمان های جدی داشته و منابعی را برای استخدام نگهبانان خصوصی در نظر گرفته اند. آن ها همچنین با پلیس در ارتباط هستند تا دوربین های امنیتی نصب کرده یا گشت های پلیس را افزایش دهند.

بیلو خاطر نشان کرد: هیچ کس چه در کلیسا، کنیسه یا مسجد و هر مکان عبادی دیگری نباید احساس ناامنی کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha