جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست فرماندهی انتظامی

حوزه/ فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت تبلیغ و ترویج دینی و نقش طلاب و روحانیان در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، سردار علیرضا مظاهری، امروز در جمع تعدادی از روحانیان مبلّغ و مشاوران مذهبی مدارس، با اشاره به اهمیت حضور مؤثر مشاوران مذهبی، اظهار داشت: نیروی انتظامی از ظرفیت طلاب و روحانیان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ‌سازی استفاده می‌کند.

وی افزود: اگر ما مشکل نزاع فردی و دسته‌جمعی، مواد مخدر، مصرف مشروبات الکی و صنعتی و مسائل و معضلات اخلاقی و اجتماعی را در استان داریم رفع تمامی این مشکلات با تبلیغ و حضور فعال طلاب و روحانیان و همچنین مشاوران مذهبی میسر است.

سردار مظاهری اضافه کرد: تاکنون حضور مؤثر طلاب و روحانیان در مراحل حساس و سخت جامعه به اثبات رسیده که نمونه بارز آن حضور و خدمت خالصانه در مناطق سیل‌زده کشور است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت طلاب، روحانیان و مشاوران مذهبی در پیشگیری و فرهنگ‌سازی جامعه، ادامه داد: حضور طلاب و روحانیان در جامعه نعمت بزرگی است که باید از این نعمت و ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

سردار مظاهری تصریح کرد: نیروی انتظامی هم با هدف کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی تلاش می‌کند تا از ظرفیت طلاب و روحانیان برای پیشگیری از این آسیب‌ها و فرهنگ‌سازی در این زمینه استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا نیروی انتظامی تلاش می‌کند تا با برگزاری جلسات توجیهی و کارگاه‌های آموزشی از ظرفیت طلاب و روحانیان نهایت استفاده را ببرد.

سردار مظاهری افزود: با توجه به اینکه طلاب و روحانیان از ظرفیت منابر به‌خوبی برخوردار هستند و به‌صورت چهره به چهره با مردم در ارتباط هستند می‌توانند درزمینهٔ پیشگیری و فرهنگ‌سازی اقدامات ارزنده‌ای انجام دهند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به وظایف نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی وظیفه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و تأمین امنیت کشور را بر عهده دارد که الحمدالله در این زمینه مشکل خاصی نداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha