پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام بخشی پور

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش بینی برداشت دو و نیم تن گل محمدی از هر هکتار را داریم، گفت: به دنبال توسعه کشت گل های محمدی در اراضی موقوفه هستیم تا کشت این محصول را به مساحت ۵ هکتار برسانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی پورف ز در جمع خبرنگاران در اراضی گل های محمدی باغ شوکت آباد اظهار داشت: برای اولین بار به صورت آزمایشی کشت گل های محمدی را در مساحت ۱۰ هزار متر انجام دادیم و امسال دومین سالی است که در حال برداشت این گل در این اراضی هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به سازگاری آب و هوا و خاکی که استان دارد، گل های محمدی از مرقوبیت خاصی برخوردار هستند و در برخی از تفسیرها از گل کاشان هم عطر آن بسیار بیشتر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به پیش بینی برای برداشت دو و نیم تن گل محمدی در این اراضی اشاره و تصریح کرد: ما پیش بینی کرده ایم که در یک هکتار از این اراضی دو و نیم تن برداشت گل محمدی داشته باشیم.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه به دنبال توسعه کشت گل های محمدی در اراضی موقوفه هستیم، مطرح کرد: با توجه به اینکه برداشت گل محمدی بیشتر به صورت غنچه است، ما از هر چهار کیلو یک کیلو گل خشک داریم و به سمت ترویج و توسعه کشت این محصول به مساحت ۵ هکتار هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این اراضی از کشاورزی نوین و آبیاری قطره ای استفاده می شود افزود: در حال حاضر در حال مطالعه برای کشت گیاهان دارویی هستیم و امسال یک هکتار از اراضی موقوفه را برای بحث گیاهان دارویی مطابق با منطقه کشت خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه به زودی به دنبال بهره وری از محصولات این اراضی خواهیم بود، عنوان کرد: ان‌شاءالله در سال آینده بحث عرق گیری گل های محمدی را نیز داشته باشیم.

حجت الاسلام بخشی پور به اشتغال زایی 400 نفری در طول برداشت گل های محمدی اشاره کرد و گفت: با توجه به برداشت گلی که در این اراضی وجود دارد، ما از دوم اردیبهشت ماه برداشت را آغاز کردیم و ۱۰ تا ۱۵ نفر کارگر به صورت مستقیم اشتغال زایی انجام دادیم.

وی زیرسازی و زیرساخت های مناسب را عامل افزایش برداشت گل های محمدی دانست و گفت: سال گذشته ۱۷۰۰ کیلو برداشت گل محمدی را داشتیم و امسال پیش‌بینی برداشت بالای دو و نیم تن گل محمدی را داریم.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha