پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام نوری

حوزه/مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان جنوبی با بیان اینکه غبارروبی مساجد قبل از فرارسیدن ماه مهمانی خدا به صورت ویژه انجام می شود، گفت: ماه رمضان ماه مهمانی خداست و مساجد خانه های خداوند در زمین هستند .

حجت الاسلام روح الله نوری مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به گرامی داشت دهه تعظیم و تکریم مساجد گفت: یکی از کارهایی که در طول این ایام صورت می گیرد غبارروبی مساجد است .

وی ادامه داد: برنامه غبارروبی مساجد زمینه ساز ایجاد گفتمانی برای شناخت مساجد است و باعث آشنایی و انس هرچه بیشتر مردم و جوانان با مساجد می شود.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان جنوبی با بیان اینکه غبارروبی مساجد قبل از فرارسیدن ماه مهمانی خدا به صورت ویژه انجام می شود، تصریح کرد: غبارروبی مساجد قبل از ماه مبارک رمضان به صورت خاص تر برگزار می شود چراکه ماه رمضان ماه مهمانی خداست و مساجد خانه های خداوند در زمین هستند .

حجت الاسلام نوری ماه مبارک رمضان را ماه ضیافت الله دانست و خاطرنشان کرد: خداوند در این ایام از مهمانانش در خانه خود پذیرایی می کند و مساجد خانه های خداوند در زمین اند که با غبار روبی مساجد به پیشواز مهمانی خداوند می رویم.

وی با اشاره به سخن رهبری افرود: مسجد، مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه مکتب اسلام است؛ با این نگاه، دل های ما برای مسجد می تپد و از شوق و احساس مسئولیت، لبریز می گردد.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی برنامه ها زمینه ساز الفت و انس جامعه با مساجد می شود عنوان کرد: قالب های برنامه های مساجد به صورت پیشنهادی است و سعی داریم تا با اطلاع رسانی عمومی، مساجد را با حضور مردم غبارروبی کنیم که زمینه ساز افزایش انس و الفت جامعه با مساجد شود.

وی با اشاره به اینکه همه باید خادمان خانه خدا باشیم گفت: در برخی از مساجد دانش آموزان به غبارروبی می پردازند که این کار روحیه همگانی به وجود می آورد.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha