سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مساجد تخریب شده توسط شهرداری حیدرآباد، بازسازی خواهند شد

حوزه/ مسجد و حسینه ای که توسط شهرداری حیدرآباد به طور ناگهانی و بدون درنظر گرفتن حقوق مسلمانان و شیعیان تخریب شده بود، با اعتراض فعالان اجتماعی قرار است از نو بازسازی شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehansindia، فعالان اجتماعی و نمایندگان مسلمانان در حیدرآباد هندوستان، از اقدام برای بازسازی مساجد تخریب شده توسط شهرداری حیدرآباد در این منطقه استقبال کردند.

گفته می شود پس از درخواست های گسترده از سوی فعالان اجتماعی در هند، کار بازسازی دو بنای اسلامی مسجد خان و حسینیه آشورخان حضرت عباس (در امبرپت هند) بالاخره روز یکشنبه آغاز گردید.

لازم به ذکر است روز پنجشنبه در ساعات اولیه صبح، شهرداری حیدرآباد مسجد وحسینه را به ترتیب در 419 یارد مربع و 359 یارد مربع تخریب کرده بود. در روز جمعه این اقدام غیرمترقبه و ناشایست توجه زیادی را به خود جلب کرد و سبب تشویش و نگرانی در میان جامعه شد. بسیاری از رهبران محلی و سازمان ها بسیج شده و علیه این اقدام به اعتراض برخاستند.

محمد محمود علی وزیر کشور در ایالت تلنگانا به خاطر اینکه گفته بود قرار است مسجد تخریب شده در جای دیگری ساخته شود، با اعتراضات گسترده ای روبرو شد.

وی سپس اعلام کرد که با مسئولین شهرداری  و همچنین هیات اوقاف مسلمانان صحبت کرده و قرار است که مسجد در همان مکان سابق بازسازی شود. وی ابراز امیدواری کرد که دولت هند به تمامی ادیان و اعتقادات دینی احترام بگذارد.

 گفته می شود در پی اعتراضات روز جمعه محمد سالم عضو هیات اوقاف نیز تاکید کرد که مسجد قرار است در همان مکان قبلی ساخته شود و این یک پیروزی برای مسلمانان محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha