جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاونت فرهنگی مدرسه علمیه صدیقه فاطمه س گرگان برگزار کرد:

حوزه/ معاونت فرهنگی مدرسه علمیه صدیقه فاطمه (س) گرگان «کارگاه آموزشی ارتقای سطح فرهنگ بهداشت و سلامت طلاب» را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست تربیتی «کارگاه آموزشی ارتقای سطح فرهنگ بهداشت و سلامت طلاب» در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه سلام الله علیها گرگان برگزار شد.

خانم شاهینی کارشناس روانشناسی در این نشست بیان کرد: هر فرد در زندگی خود باید با فراگیری مهارت های ده گانه زندگی کیفیت زندگی خود را ارتقاء دهد.

وی به مهارت خودآگاهی اشاره نمود و تصریح کرد: مهارت خودآگاهی، شناخت پیدا کردن به نقاط مثبت و منفی خود است که فرد برای به دست آوردن این مهارت باید در طول یک مدت معین از اول صبح تا آخر شب همه نقاط مثبت و منفی را در دفترچه ای یادداشت کرده و آخر شب آن را تحلیل کند.

کارشناس حوزه بهداشت روان با اشاره به مهارت کنترل خشم گفت: در زمان خشم می توان با به کار بستن روش های راه رفتن، شمارش معکوس اعداد، تنفس عمیق و جایگزین کردن تا حدی خشم را کنترل کرد.

شاهینی در ارتباط با مهارت حل مسئله اظهار کرد: هر مساله ای که در زندگی برای شما پیش آمد و نسبت به آن حس اضطراب یا استرس داشتید، به دنبال راه حل آن باشید.

وی اظهار کرد: توجه داشته باشید که به دنبال تغییر دیگران نباشید، بلکه باید خود را تغییر دهیم و این مهارت در برقراری ارتباط موثر با دیگران میسر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha