پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر بر ضرورت انس همراه با درک و فهم کلام الهی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: قرائت قرآن همراه با درک و فهم عمیق آن رشد معنوی و اخلاقی در انسان را موجب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در نشست بصیرتی که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی برگزار شد با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصت ارزشمندی برای تقریب و زندگی به خداوند متعال و پالایش درون عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که ماه رمضان ماه ضیافت الهی است که باید حرمت آن حفظ شود، افزود: حضور در مساجد و استفاده معنوی از لحظه های با فضیلت ماه مبارک رمضان بسیار مورد سفارش قرار گرفته است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان فرصت خودسازی و تزکیه نفس را به بندگان خود داده است، ادامه داد: انسان می تواند با توبه و استغفار به درگاه الهی در ماه مبارک رمضان به جایگاه خود بازگردد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تزکیه نفس و خدایی شدن انسان را در برابر هر لغزشی مستحکم می دارد، تصریح کرد: کسی که خود را تزکیه کند هیچ گاه زیر بار ظلم نمی رود و به دیگران هم ظلم نمی کند و در برابر ظالم ایستادگی می کند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که ماه مبارک رمضان امتیازات و فضیلت هایی خاصی دارد که سایر ماه های سال از آن بی بهره هستند، تصریح کرد: این ماه سرشار از فیض و رحمت واسعه الهی است که نباید به آسانی از دست برود.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که هیچ ارزشی در این نظام هستی بالاتر از این نیست که انسان میهمان سفره الهی باشد، بیان داشت: به طور حتم بندگان خالص و مطیع الهی از این سفره الهی بیشتر ارتزاق خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نفس کشیدن و خوابیدن روزه دار نیز در ماه مبارک رمضان همچون عبادت ارزشمند است، خاطرنشان کرد: همه این نشانه ها دلیل محکمی بر اهمیت و جایگاه بسیار والای ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام خوبانی در ادامه قرائت قرآن، دستگیری از محرومان و مستضعفان جامعه و دعا و استغفار در ماه مبارک رمضان را دارای فضیلت و ارزش دانست و بیان داشت: باید تلاش کنیم تا معنویت حاصل از ماه مبارک رمضان موجب رشد معنوی و اخلاقی در جامعه اسلامی شود.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر بر ضرورت انس همراه با درک و فهم کلام الهی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: قرائت قرآن همراه با درک و فهم عمیق آن رشد معنوی و اخلاقی در انسان را موجب خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha