سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مصائبی اوقاف آذربایجان شرقی

حوزه/ حجت‌الاسلام مصائبی در نشستی که با حضور طلاب و فضلاء آذربایجان‌‌شرقی در قم برگزار شد، گفت: آذربایجان‌شرقی در زمینه وقف و توجه به ایجاد حوزه‌های علمیه جزو استان‌های پیشرو است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، نشست هم‌اندیشی نمایندگان طلاب و فضلای آذربایجان‌شرقی با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، روز گذشته در قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره و وضعیت موقوفات حوزه‌های علمیه استان، بر تعامل بیشتر نماینگان طلاب و اوقاف استان تاکید کرد و گفت: آذربایجان‌شرقی در زمینه وقف و توجه به ایجاد حوزه های علمیه جزو استان‌های پیشرو است و واقفان این خطه به امر وقف در زمینه مذهبی توجه خاصی دارند.

وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی در بحث علم و پرورش علمای بزرگ از جمله علامه امینی، علامه جعفری و دیگر علمای بنام سرآمد بوده و استانی محوری، در تربیت و پرورش عالمان دینی برای جهان اسلام است که امیدواریم با توسعه حوزه های علمیه و سوق دادن موقوفات به این سمت همچنان در تربیت عالمان سرآمد باشیم.

بر اساس این گزارش، در یخش دیگر این نشست، طلاب دغدغه ها و مباحث مربوط به وقف های حوزه های علمیه را مطرح کردند و بنا شد جلسات بیشتری برای هم اندیشی و جذب موقوفات جدید تشکیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha