جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
با آغاز ماه رمضان، مساجد هلند اقدامات امنیتی را تشدید می کنند

حوزه/ درحالی که سازمان های اسلامی گفته اند که نشانی از حمله احتمالی وجود ندارد، اما جو نگرانی و ارعاب همچنان پابرجاست و مساجد هلند امسال در ایام رمضان اقدامات امنیتی شدیدتری را در پیش گرفته اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nltimes، با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان از روز دوشنبه، مساجد هلند اقدامات امنیتی شدیدتری برای ایجاد فضای مطمئن برای مسلمانان در پیش گرفته اند.

درحالی که سازمان های اسلامی اعلام کرده اند که هیچ نشانه ای از احتمال حمله یا بمب گذاری احتمالی علیه جوامع اسلامی وجود ندارد، با این حال نگرانی ها همچنان پابرجاست.

تعدادی از مساجد نگهبانانی را از اعضای خودشان درنظر گرفته اند. برخی مساجد اقدامات دیگری نیز در پیش گرفته اند.

محمد بویمج مدیر سکوی سازمان های اسلامی در ریجنموند در این باره به خبرنگاران محلی گفت: سال گذشته نیز دوربین های مداربسته داشتیم. اما امسال دوره های ویژه برای اعضا برگزار کردیم و برخی مساجد نیز که هنوز دوربین امنیتی نداشتند نصب کردند تا کاملا امنیت برقرار باشد.

نگرانی های فوق برنامه در پی برخی حوادث تروریستی اخیر در مراکز دینی به ویژه مساجد شهر کرایست چرچ در نیوزیلند به وجود آمده اند. این حمله تروریستی که روز 15 مارس در دو مسجد النور و لینوود در نیوزیلند به وقوع پیوست منجر به کشته شدن 51 نمازگزار شد. عامل این حمله یک استرالیایی تبار طرفدار برتری نژادسفید بود.

ماه گذشته، رئیس یک مسجد در وادینکس‌فین ، یک منطقه مسکونی در هلند مورد حمله دو دو مرد مهاجم  قرار گرفت. یک مسجد در دراختن در شمال هلند نیز سال گذشته آتش زده شد.

مسجد السنت در لاهه نیز  اخیرا هدف قرار گرفته است. دو عروسک خیمه شب بازی و پرچم با نوشتار موهن علیه پیامبر اسلام (ص) در مسجد گذاشته شده بود. گروه اسلام ستیز پگیدا مسئولین این حمله را به عهده گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha