جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، امام جمعه خرمشهر

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، رمضان را ماه فرصت‌های بی‌نظیر دانست و گفت: دستیابی به معرفت، مقدمه رسیدن به مقام قرب الهی است که تنها از راه قرآن و عترت به دست می‌آید و بر این اساس، پس از تلاوت و فهم قرآن، عمل به دستورات آن شاهراه وصول به مقام قرب الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، در نخستین جلسه از سلسله جلسات اخلاقی سحرهای ماه مبارک رمضان، با اشاره به آغاز ضیافت الهی اظهارداشت: ماه مبارک رمضان، ماه فرصت‌های استثنایی است که خداوند در طول سال، کمتر به بندگانش عنایت می‌کند.

وی در ادامه گفت: اولین فرصتی که خداوند در این ماه برای بندگانش فراهم کرده، فرصت میهمانی خداوند متعال است؛ همه‌گان در این ماه بدون استثنا مهمان خداوند هستند؛ میزبان خدای متعال و بندگان خاص او، میهمانان سفره‌اش هستند.

امام جمعه اهواز تأکید کرد: دومین فرصتی که در ماه مبارک رمضان، برای همه فراهم است، فرصت بهره‌مندی از قرآن کریم است؛ چراکه طبق آیه شریفه «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن...»، این ماه، ظرف نزول قرآن است.

وی ادامه داد: پرداختن به قرائت قرآن و انس با قرآن کریم، دومین فرصت ماه مبارک رمضان است که موجب نشاط معنوی بندگان خدا می‌شود؛ و ما در این فرصت مغتنم، باید انس با تلاوت و انس با قرآن را تمرین کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، با تأکید بر لزوم عملی شدن دستورات کتاب الله اظهارداشت: سومین فرصت پس از تلاوت کتاب خدا، فرصت تأمل در معانی و مفاهیم و درک آیات قرآن است و چهارمین آن‌ها، تمرین برای عمل به دستورات و مفاهیم قرآن است، چراکه این کتاب نورانی، نسخه هدایت بشر به‌سوی قله‌های معرفت و مقام قرب الهی است.

وی در ادامه تصریح کرد: دست‌یابی به معرفت، مقدمه رسیدن به مقام قرب الهی است که تنها از راه قرآن و عترت به دست می‌آید و بر این اساس، پس از تلاوت و فهم قرآن، عمل به دستورات آن شاهراه وصول به مقام قرب الهی است که با این دیدگاه، تلاوت روزانه حداقل یک جزء از کلام‌الله بسیار راهگشا و ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، در پایان با اشاره به حدیث نبوی ثقلین، خاطرنشان کرد: همچنین، توجه و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام که بر اساس روایات عدل قرآن کریم هستند، پنجمین فرصت گران‌بهای ما در شب‌ها و روزهای ماه مبارک رمضان است.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha