پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسجد بیرمنگام در ماه رمضان، بطری پلاستیکی را ممنوع کرد

حوزه/ درحالی که هم اکنون نیمی از آلودگی پلاستیکی در جهان را بطری های پلاستیکی تشکیل می دهد، مسجد "گرین لین" در بیرمنگام بریتانیا اعلام کرد در ایام ماه مبارک رمضان، بطری آب پلاستیکی میان روزه داران توزیع نخواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از birminghammail، مسجد و مرکز اجتماعی گرین لین در شهر بیرمنگام در بریتانیا در ایام ماه مبارک رمضان، اقدامات محیط زیستی تازه ای را ارائه داده. این مسجد در سال های گذشته در شب های رمضان بطری های آب آشامیدنی پلاستیکی بین نمازگزاران توزیع می کرد.

بطری های پلاستیکی، زباله زیادی ایجاد می کرد و بانیان مسجد باید کسانی را برای جمع آوری و پاکیزه سازی محل استخدام می کردند، علاوه بر آن این بطری های پلاستیکی آسیبی جدی به محیط زیست محسوب می شدند. امسال مسئولین مسجد با فعالان محیط زیست در بیرمنگام (اکوبیرمنگام) همراه شده و استفاده از بطری های پلاستیکی را ممنوع اعلام کرده اند. آن ها همچنین شیوه های جدیدی را برای کاهش آسیب به محیط زیست در پیش گرفته اند.

میکائیل ادیسون مدیر اکوبیرمنگام در این باره گفت:  انگلستان هر سال 13 میلیارد بطری پلاستیکی استفاده می کند که 7.7 میلیارد آن ها بطری آب آشامیدنی هستند. بیش از نیمی از بطری های پلاستیکی که ما استفاده می کنیم بازیافت نمی شوند و سرانجام شان دفن زباله یا در بستر زمین، زباله های خبایانی، کانال های آبی و رودخانه ها است.

وی افزود: برخی از آن  ها سوزانده می شوند که سالانه در اثر آن 233 هزار تن دی اکسید کربن تولید می شود. بطری های پلاستیکی یک سوم آلودگی پلاستیکی را در دریاها سبب می شود و هم اکنون به طور میانگین در هر مایل ساحل انگلستان 159 بطری پلاستیکی افتاده است.

سخنگوی مسجد بیرمنگام درباره کمپین امسال گفت: در رمضان، مسجد و مرکز اسلامی که هر ساله بیش از 3 هزار و 500 روزه دار از آن بازدید می کنند و آخر هفته ها و در شب های شلوغ تر 5 هزار نفر به آن سر می زنند این کمپین را آغاز کرد هاست

وی افزود: که البته این شامل 300-400 نفری نمی شود که به آن ها افطاری می دهیم. تهمین زده می شود که در هر رمضان ما میانگین 800-1000 بطری هر افطاری داده ایم که زباله پلاستیکی زیادی تولید می کند.

وی افزود: با درنظر گرفتن این حقیقت تصمیم گرفتیم بطری پلاستیکی را ممنوع کنیم  و در عوض، ما بطری های قابل استفاده مجدد را خریداری کردیم که با هزینه های یارانه ای به نمازگزاران فروخته می شوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha