جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابتکار «همسفری» نمازگزاران مسجد هلیفکس در ماه رمضان

حوزه/ در اقدامی ابتکاری نمازگزاران مسجد هلیفکس در کانادا، نمازگزاران همشهریان مسلمان را با اتومبیل هایشان به مسجد می رسانند تا صفوف نماز جماعت در ماه رمضان پرشورتر شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thechronicleherald، نمازگزاران مسجدی در شهر هلیفکس در نوا اسکوشیای کانادا، در اقدام ابتکاری «همسفری» شرکت کرده و همشهریان مسلمان را با اتومبیل به مسجد می رسانند.

همسفری  به نوعی اشتراک خودروی سواری شخصی گفته می‌شود، به‌طوری‌که بیش از یک نفر بتواند در یک زمان از آن خودرو استفاده کند و یکی از بهترین روش‌ها برای کم کردن تعداد خودروهای تک‌سرنشین در سطح شهر می‌باشد.

عبدالله یاسری امام جماعت مسجد درباره این طرح گفت: برای مثال 20 نفر فرم پر می کنند و 6 نفر دارای اتومبیل داوطلب می شوند تا آنان را از نقاط دور به مسجد برسانند. بسیاری دیگر می توانند از این ابتکار که در روزهای آینده بسیار کارآمد است استفاده کند.

یاسری افزود: ما روزانه میزبان 400 نفر نمازگزار از نمازهای یومیه  گرفته تا نماز شب هستیم. مشکل پارکینگ نداریم و فضای پارک کافی در مسجد وجود دارد که با دو ساختمان نزدیک اشتراکی است و تمام طور شب به ما اختصاص دارد.

 

عبدالله نائل یکی از نمازگزاران مسجد ضمن بیان اینکه «همسفری» با اتومبیل در کانادا اخیرا بسیار رایج شده می گوید: معمولا تعداد کمی از همشهریان مسلمان برای نماز صبح می آیند، زیرا حمل و نقل سحرگاهی دشوار است، اما «همسفری» می تواند این مشکل را تا حدودی برطرف سازد.

وی که داوطلب رساندن سایر نمازگزاران به مسجد شده می گوید که به این شکل صف های نماز جماعت پرشورتر  شده و ثواب بیشتری برای نمازگزاران در پیش خواهد داشت.

گفتنی است مسجد امت در هلیفکس که نخستین بار در سال 2011 افتتاح شد می تواند تا 1 هزار نمازگزار را پوشش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha