جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرامی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در پیامی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، خواستار توجه ویژه طلاب و روحانیون و مبلغان دینی به ویژه خواهران گرانقدر حوزه علمیه خواهران به شرایط مهم و ارزنده ماه مبارک رمضان برای تبلیغ معارف دینی و آموزه‌های اسلام ناب شد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله العالی):

ماه رمضان را «مبارک» نامیده‌اند؛ علّت مبارک بودن این ماه، این است که راه نجات از آتش و فوز به جنّت است.

 

باز هم درهای رحمت الهی به روی بندگانش گشوده شد و فرصتی مغتنم برای اهل ایمان پیش آمد تا قدم در مسیر مغفرت و آمرزش گذاشته و بتوانند فرصتی به اندازه یک ماه را برای شروعی دوباره برگزینند و از سفره پر برکت و پر از بخشش و رحمت خداوند در میهمانی رمضان برای آباد کردن زندگی دنیا و آخرت خود استفاده کنند.

ماه مبارک رمضان سرشار از خیر و برکت است که نزول قرآن در این ماه یکی از عظیم‌ترین برکاتی است که در این ماه وجود دارد، رمضان ماه انس با کلام خدا و تزکیه جسم و جان از تعلق به دنیا است و همین روزه ظاهر و باطن است که روزه داران را تبدیل به انسان‌هایی نو در روز عید فطر و ادامه مسیر زندگی می‌کند. کما اینکه در این ماه مبارک شاهد زیباتر شدن فضای جامعه از حیث اخلاقی و معنوی هستیم و این نیز یکی از برکات مهم این ماه مبارک است.

در این بین اما مبلغان معارف دین وظیفه سنگین و مهمی دارند تا از فرصت مغتنم و باارزش رمضان برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) و تبیین اسلام ناب محمدی استفاده کنند، روزه دار بودن افراد و توجه بیشتر جامعه به رعایت اصول اخلاقی و موازین شرعی این فرصت را برای طلاب و روحانیون و مبلغان حوزه‌های علمیه فراهم می‌آورد تا بتوانند ارتباط گیری و اثرگذاری بیشتر و بهتری داشته باشند و از جان‌ها و نفس‌های آماده روزه داران و میهمانان ماه رمضان به خوبی استفاده کنند.

در شرایطی که امکان پذیرش بیشتر و بهتر معارف دینی و احکام الهی برای مخاطبین وجود دارد رسالت و وظیفه خطیر و مهم مبلغان چند برابر خواهد شد و اگر ماه مبارک رمضان یک فرصت مهم و اثرگذار در عرصه تبلیغ دین نبود قطعا سلف صالح حوزه علمیه این ماه را به عنوان ماه تبلیغ انتخاب نمی‌کردند و همه به میدان عمل به علومی که در طول سال فراگرفته پاگذاشته و به نشر و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) می‌پردازند.

اینجانب، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز میهمانی با شکوه و سرشار از رحمت و مغرفت خداوند و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان به ویژه ملت مسلمان ایران، خواستار توجه ویژه طلاب و روحانیون و مبلغان دینی به ویژه خواهران گرانقدر حوزه علمیه خواهران به شرایط مهم و ارزنده ماه مبارک رمضان برای تبلیغ معارف دینی و آموزه‌های اسلام ناب است و امیدوار است که این فرصت انسان‌ساز به بهترین نحو مورد استفاده مبلغان، علما و فضلای حوزه‌های علمیه قرار بگیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha