سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه موقت ساری

امام جمعه موقت ساری، ماه مبارک رمضان را فرصت مغتنمی برای خروج قرآن از مهجوریت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری سه شنبه شب در مراسم شب های ماه مبارک رمضان در ساری با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت بازگشت به خویشتن است، گفت: دعا و نیایش در ماه ضیافت الهی موجب پالایش روح انسان از گناه و زشتی می شود.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان آزمایش الهی برای بندگان است، افزود: کسانی در این آزمایش الهی موفق خواهند شد که با نیت خالص در این ماه با فضیلت در جهت تقوای گام برداشتند.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که یکی از شاخصه های ماه مبارک رمضان قرار داشتن شب های قدر در این ماه است، تصریح کرد: این شب ها بر عظمت و بزرگی ماه مبارک رمضان افزوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که درک عمیق شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: کسانی می توانند در یک ماه عبادت و روزه داری توشه ای برای یک سال آینده خود تهیه کنند که قادر به درک لحظات معنوی این ماه بوده باشند.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که یکی از ویژگی های ماه مبارک رمضان تفکر و تدبر در کلام الهی است، ادامه داد: علاوه بر خواندن قرآن، تدبر در کلام الهی به درک مناسب مفاهیم آن کمک بسیاری خواهد کرد.

وی با تأکید براین که باید تلاش کنیم ارزش ها و مفاهیم ناب قرآنی در تمام سطوح زندگی ما نهادینه شود، گفت: بهره گیری از رهنمودهای قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی، آثار مثبت و با برکتی را با خود به همراه دارد.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه سخنان خود همچنین بر خواندن دعا در سحرگاه تأکید کرد و گفت: ادعیه ماه مبارک رمضان یک گنجینه ارزشمندی است که یک ظرفیت مناسبی برای نزدیکی با خداوند متعال در این ماه پرفیض است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که نیت های الهی در ماه مبارک رمضان از برکات و نعمات سفره خداوندی بهره مند خواهند شد، بیان داشت: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان باید با نیت الهی و تنها برای رضای خداوند متعال باشد.

وی با اشاره به این که روزه داری در ماه مبارک رمضان تمرین صبر و شکیبایی است، افزود: با موفقیت در این آزمون الهی به طور حتم از مشکلات و بحران های زندگی نیز با پیروزی و موفقیت عبور خواهیم کرد.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که ماه مبارک رمضان یک فرصت مغتنمی برای خروج قرآن از مهجوریت است، بیان داشت: متأسفانه امروز حتی در جامعه اسلامی نیز شاهد کم توجهی به مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و همچنین جامعه هستیم، به همین دلیل ماه مبارک رمضان می تواند فرصت مناسبی برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید تلاش کنیم مفاهیم قرآنی را در سطح جامعه اسلامی نهادینه کنیم، گفت: نباید بگذاریم فرهنگ غربی جایگزین مفاهیم قرآنی و دینی در جامعه و همچنین سطوح خانواده ها شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha