پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 491511
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
مركز تخصصي ريحانه الرسول(س) جويبار، نشست آثار تربيتي روزه در اسلام

حوزه/ مدير مركز تخصصي حوزوي ريحانه الرسول(سلام الله عليها)جويبار گفت: روزه بستر مناسبی برای ایجاد تقوا و زمینه ای برای مبارزه با خواسته‏ های درونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم قاسمی، مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ریحانه الرسول(سلام الله علیها) جویبار در نشست گفتمان دینی با عنوان  "روزه و آثار تربیتی آن در اسلام" در جمع دانش آموزان بازدید کننده از این مرکز تخصصی با اشاره به اهمیت بحث روزه و آداب و آثار آن، بیان کرد: روزه یک حکم الهی است و مهم‏ترین اثر آن، بعد تربیتی است که در واقع روح آدمی را لطیف و اراده انسان را قوی  و غرائز او را تعدیل» می ‏کند.

وی تصریح کرد: روزه بستر مناسبی را برای ایجاد تقوا فراهم کرده و زمینه ای برای مبارزه باخواسته‏ های درونی است.

خانم فاتحی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) جویبار نیز در این نشست با تاکید براین که اسلام، دین پویا و جوابگوی تمام اقتضائات زمانه است، تصریح کرد: شخص روزه‏ دار، روحیه تقوا را در خود زنده می‏ کند و این مراقبت ثمربخش، در ماه مبارک رمضان و در حال روزه، بسیار آسان‏ تر است، چرا که گرسنگی و تشنگی و دیگر محدودیت ‏های روزه، برای فرد روزه‏ دار، زمینه آمادگی برای تمرین تقوا و پرهیزگاری را فراهم می ‏سازد.

وی افزود: با مراقبت و تمرین پیاپی در یک ماه، نیروی بازدارنده از گناه در فرد روزه دار به وجود می‏ آید و خصلت خودداری در او ریشه گرفته و رشد می‏ کند، به همین خاطر این فرد با گذراندن این برنامه یک ماهه، توفیق می‏ یابد که پس از ماه رمضان نیز پرهیزگار باقی بماند..

وی در پایان با اشاره به این که روزه و دیگر واجبات الهی هیچ مانعی برای تحصیل دانش آموزان پیش نمی آورد، خاطرنشان کرد: تحصیل علم در گرو سبک زندگی افراد است و پایبندی آنها بر اجرای تکالیف و احکام الهی در دوره تحصیلی مخصوصا امتحانات درسی، امداد غیبی الهی را در پی خواهد داشت.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha