جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم و ایرانسل

حوزه/ سرپرست اداره کل ICT آذربایجان‌شرقی در دیدار با امام جمعه تبریز گفت: این اداره کل آمادگی برگزاری دوره‎های آموزشی فضای مجازی با هدف آشنایی با تهدیدها و فرصت‎های موجود در آن را برای طلاب حوزه‎های علمیه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، مهدی خرامش سرپرست اداره کل ICT استان آذربایجان شرقی در دیدار با حجت‎الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‎هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، ضمن ارائه گزارش مختصری از آخرین وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان، به ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی مناسب در سطح استان اشاره کرد و گفت: اقدامات گسترده‎ای در راستای ارتقای سطح کیفی پوشش تلفن همراه در جاده‎های استان، ایجاد پوشش اینترنت پرسرعت در شهرها و روستاهای استان و بهبود شبکه تلفن شهری و توسعه فیبر نوری در استان انجام شده است.

وی با اشاره به لزوم افزایش سطح سواد رسانه‎ای مردم در استفاده از فضای مجازی گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی دارد تا دوره‎های آموزشی فضای مجازی با هدف آشنایی با تهدیدها و فرصت‎های موجود در آن را برای طلاب حوزه‎های علمیه برگزار کند.

در ادامه بیژن عباسی آرند، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل نیز در این دیدار با بیان برنامه‎های این شرکت جهت توسعه شبکه ارتباطی در شهر تبریز گفت: شرکت ایرانسل در استان آذربایجان‎شرقی مبلغی بالغ بر ۹۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‎گذاری انجام داده است و از لحاظ پوشش شبکه‎ای در این استان توانسته است اکثر نقاط روستائی، جاده‎ای و شهری را تحت پوشش قرار دهد.

عباسی از تولید محتوای اجتماعی، دینی و فرهنگی توسط این شرکت برای مشترکان خود خبر داد و تصریح کرد: بخشی از این محتواها به صورت رایگان و بخش دیگری نیز با حق اشتراک در اختیار مشترکین قرار خواهد گرفت.

در ادامه این دیدار حجت‎الاسلام آل‎هاشم، ضمن قدردانی از تلاش‎ها و اقدامات انجام شده توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در توسعه فضای مجازی، گفت: باید به دنبال استفاده بهینه از این فضا و پتانسیل موجود در آن باشیم.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در عصر حاضر خاطرنشان کرد: اهمیت این فضا به قدری است که مقام معظم رهبری در این خصوص می‌فرمایند؛ "اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم، ریاست فضای مجازی را عهده‌دار می‌شدم".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha