پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 491613
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
تکریم و معارفه فاطمه الزهرا اصفهان

حوزه/ در مراسمی با تقدیر از تلاش های خانم صدیقه نعمت بخش، مدیر سابق مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اصفهان، خانم امیر حسینی به عنوان سرپرست این مدرسه معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان،  مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان با حضور حجت الاسلام بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان و حجت الاسلام رضا فراهینی رئیس هیئت امناء مدرسه، طلاب، اساتید و کادر برگزار شد.

در این مراسم با تقدیر  از تلاش های خانم صدیقه نعمت بخش، مدیر سابق مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اصفهان، خانم امیر حسینی به عنوان سرپرست این مدرسه  معرفی شد.

حجت الاسلام بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان در این مراسم ضمن تبریک  فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به روایتی  از معصوم (ع) اشاره نمود و گفت: روزه داران سه دسته هستند: چه بسیار روزه دارانی که بهره شان از روزه فقط گرسنگی و تشنگی است و عده ای که در کنار گرسنگی و تشنگی، از اعضا و جوارحشان نیز مراقبت می کنند و عده ای نیز هستند که قلوبشان نیز محافظت می کنند.

وی در وصف عظمت ماه مبارک رمضان گفت: مهمانی ماه مبارک رمضان جنسش متفاوت است، در این ماه تلاوت یک آیه از قرآن معادل ختم قرآن است. ماهی که لیلة القدرش معادل 84 سال عمر انسان است، ولی متأسفانه بسیاری بر سر این سفره بهره ای اندک می برند یا بهره ای نمی برند، ولی عده ای به صورت خاص از این سفره بهره می برند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: معنویات در زندگی انسان نقش بسیار مهمی دارد،  امام خمینی(ره) اگر در تشکیل حکومت موفق بودند بخاطر پشتوانه الهی و معنوی بود، اگر انسان در زمینه معنوی  رشد نداشته باشد در هیچ مرحله ای از زندگی امکان پیشرفت ندارد.

حجت الاسلام بهرامی خاطر نشان کرد: ماه رمضان بهترین فرصت است که  اگر مسیر را اشتباه رفتیه ایم برگردیم، ماه رمضان ماه حرکت به سوی خداست، باید  با قرآن انس گرفت و مأنوس با ماه مبارک رمضان و سحرهای رمضان شد.

وی خطاب به طلاب گفت: طلبه نباید از فضای طلبگی فاصله داشته باشد، قرار است در حوزه های علمیه سرباز تربیت شود، ما مدیون امام زمان(عج) هستیم، باید قدر این موقعیت  را بدانیم و از آن مواظبت کنیم  و در این مسیر مراقب دسیسه های شیطان باشیم.

حجت الاسلام  بهرامی در پایان گفت: طلبه باید مطالعه داشته باشد، باید با دیگران فرق کند، در متن بندگی وارد شویم و توصیه من به شما عزیزان این است که سحرها ی این ماه را دریابید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • م IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 0
    خوابگاه داره؟