پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 491615
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
ماه رمضان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد در جلسه درس اخلاق که در مدیریت حوزه استان برگزار شد، به شرایط روزه داری در ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، در ایام ماه مبارك رمضان، جلسه درس اخلاق در مدیریت حوزه علمیه استان یزد برگزار می شود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد شمس در اولین جلسه درس اخلاق، ماه رمضان را طبق فرموده رسول خدا(ص)، ماه گناه سوزی عنوان کرد و گفت: این ماه پر خیر و برکت فرصتی برای بندگان است که با استغفار به درگاه باری تعالی، توبه کنند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان اینكه روزه ۳ شرط دارد تأكید كرد: امساك انسان از چیزهای باطل‌کننده‌ی روزه، روزه‌‌داری در زمان معین و نیت كه باید قربة الی الله باشد از جمله شروط روزه است.

وی افزود: در بحث نیت، شخص می تواند نیت كند كه از اول تا آخر ماه رمضان روزه بگیرد یا اینكه هر شب قبل از اذان صبح باید نیت روزه را داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شمس با بیان اینكه به زبان آوردن نیت روزه لازم نیست افزود: همینكه فرد برای خوردن سحری بیدار می‌شود یا اینكه از شب قبل تصمیم به بیدار شدن و خوردن سحری داشته باشد كافی است و برای نیت قربه ألی الله نیز به همین مقدار كه بگوید برای رضای خداوند روزه می‌گیرم كفایت می‌كند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان اینكه برخی موارد شرط صحت روزه هستند و برخی شرط كمال آن افزود: شرط صحت یعنی اینكه مثلاً اگر چیزی بخوریم روزه باطل است؛ ولی برخی موارد شرط كمال هستند یعنی روزه را باطل نمی ‌كنند اما انسان را به كمال نمی رساند.

وی افزود: شخصی كه روزه‌دار است، ولی غیبت می‌كند گرچه از نظر صحت روزه مشكلی برایش ایجاد نمی‌شود و به اصطلاح روزه او باطل نمی‌شود ولی این روزه او را به كمال و تقوای الهی نمی‌رساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس در پایان این جلسه حاضرین را به تهذیب نفس، تحكیم عقاید و فراگیری احكام ماه مبارك رمضان و بهره‌مندی هرچه بیشتر از این فرصت معنوی فراخواند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha