جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با تاکید بر اینکه توجیه و اختلاف نظرها در خصوص اجرای جشن های شرم آور در مدارس به بهانه ایجاد نشاط و شادی برای دانش آموزان در راستای پیاده سازی تربیت غربی است، گفت: اجرای سند ۲۰۳۰ به بهانه شادی دانش آموزان در مدارس دهن کجی به آموزه ها دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری« حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی در جلسه هم اندیشی اساتید، مدیران، مبلغین و روحانیون شاغل در نهادهای نمایندگی ولی فقیه در استان کرمانشاه، ضمن قبولی طاعات و عبادات با اشاره به اینکه بی اعتنایی به باورها و اعتقادات دینی در برخی مدارس خیلی نگران کننده است، گفت: تعلیم بی مبالاتی اعتقادی به دانش آموزان در قالب ترویج کنسرت و موسیقی های حرام، محکمات و باورهای اصیل دینی را مورد هجمه قرار داده است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه با کمال تأسف عمدتاً بانی این جلسات و محافل هنجارشکن، نهادهای رسمی حاکمیتی هستند، افزود: از طرفی روحانیت تمام بار روانی مشکلات جامعه را به دوش کشیده و آنچه که آمال و آرزوی روحانیت هست نه تنها اجرا نمی شود، بلکه مورد هجمه قرار می گیرد.

 وی با اشاره به اینکه ظرف چند روز گذشته و مراجعات متعدد، خانواده ها و قشر مذهبی از وضعیت نگران کننده جشن های شرم آوری به نام شادی در مدارس شاکی هستند، افزود: نمونه های آن را در فضای مجازی همگی به یقین شاهد بوده اید که حاکی از عمق فاجعه تربیتی در برخی مدارس است.

حجت الاسلام ایرانی با بیان اینکه قبلا هم نمونه هایی از حرکات موزون شرم آور ورزشی در قصرشیرین و میراث فرهنگی در محوطه تاریخی طاق بستان در عید نوروز برگزار شد، گفت: با اجرای برنامه های هنجار شکن در حقیقت یک چهره مشوه و نامطلوبی از مردم با فرهنگ کرمانشاه را در سطح کشور ارائه دادند.

 وی تصریح کرد: سکوت در مقابل هنجار شکنان و عدم واکنش ما موجب تجرّی بعضی از مسئولین به ظاهر فرهنگی شده و به اسم ترویج شادی تربیت غربی را گسترش می دهند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه حوزه علمیه و روحانیت استان با موضع گیری انقلابی سد راه اجرای پنهانی سند ننگین 2030 به بهانه شادی و نشاط دانش آموزان شوند، گفت: اجزای چنین مراسماتی همراه با ساز و آواز کاملا طراحی و حساب شده بود و دسیسه ای برای ذوب کردن اعتقادات و روحیه معنوی دانش آموزان است.

وی خاطر نشان کرد: چنین برنامه های هنجار شکن و متضاد با باورهای اعتقادی در عصر اُموی خیلی رونق گرفت و یکی از قطعات تاریخی آن زمان بود که خیلی بهاء داده شد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با تاکید بر اینکه توجیه و اختلاف نظرها در خصوص اجرای جشن های شرم آور در مدارس به بهانه ایجاد نشاط و شادی برای دانش آموزان در راستای پیاده نمودن تربیت غربی است، اظهار: اجرای سند 2030 به بهانه شادی دانش آموزان در مدارس دهن کجی به آموزه ها دینی است.

حجت الاسلام ایرانی با بیان اینکه انجام فعالیت های غیر فرهنگی در مدارس و تخریب معنویات در اذهان دانش آموزان را یک حرکت دریده و بدور از رعایت شرم و حیاء دانست و تصریح کرد: در غفلت مسئولین امر به معروف و نهی از منکر و متولیان امر فرهنگ، افرادی با بودجه حکومت اسلامی مشغول تربیت سرباز برای دشمنان دین و این آب و خاک هستند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه شرعی، اخلاقی و صنفی و اسلامی و انسانی ماست که تا آنجا که از دست ما بر می آید اقدامی کنیم و سکوت قطعا جایز نیست، اظهار کرد: معتقدم که روحانیت می تواند مانع ناهنجاری های فرهنگی و اخلاقی شود، در صورتی که فعال بوده و منفعلانه رفتار نکنیم که در میدان بمانیم.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه عمل نکردن به وظیفه در سنوات گذشته و عدم موضع گیری انقلابی با هنجارشکنان چنین مصیبتهایی را بدنبال دارد، گفت: اگر در برابر هتک حرمت کنندگان به ارزش ها مقاومت می کردیم و تا حصول نتیجه دست از اعتراض بر نمی داشتیم، شاهد دهن کجی به مبانی اسلامی در مدارس نبودیم.

وی با اشاره به اینکه انجام حرکات به ظاهر فرهنگی در واقع تخریب باور و فرهنگ دینی را در پی دارد، ادامه داد: برنامه های اجرا شده مدارس در هفته اخیر، قدم های حساب شده برای اجرای سند استعماری 2030 و پیاده شدن تفکرات ضد دینی است.

حجت الاسلام ایرانی در پایان با بیان اینکه تمامی کسانی که لباس مقدس روحانیت را به تن داشته و از دستگاه حضرت حجت(عج) به اسم و رسمی دست یافته و ارتزاق می کنند در پاسداری از ارزش ها مکلف بوده و باید دین خود را ادا کنند.

لازم به ذکر است، در ادامه جلسه هر کدام از مدعوین محترم به ارائه دیدگاه های خود در خصوص حل معضلات فرهنگی کشور و استان کرمانشاه پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha