جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار مبلغان با نماینده مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که دشمن می کوشد تا مردم را نسبت به آینده انقلاب ناامید کند، گفت: روحانیت به دلیل نفوذ کلامی که در میان مردم دارد می تواند با بیان حقایق، ضمن تزریق امید به جامعه، تلاش دشمن در این خصوص را بی اثر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، جمعی از روحانیان و مبلغان دینی شهرستان قائمشهر امروز با حجت الاسلام والمسلمین معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

امام جمعه قائمشهر در این دیدار با تبریک فرار رسیدن ماه مبارک رمضان بر ضرورت بهره گیری معنوی روحانیت از لحظات با ارزش ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای تقرب و نزدیکی به خداوند متعال و همچنین خودسازی درون است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ معارف دینی است، خاطرنشان کرد: در این ماه با فضیلت قلوب مؤمنان با بهره گیری حداکثری از معارف الهی کاملاً آماده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که روحانیت به دلیل نفوذ کلامی که در جامعه دارد می تواند در بیان احکام دین و همچنین مسائل روز جامعه بسیار اثرگذار عمل کند، تصریح کرد: به همین دلیل تبیین مسائل روز جامعه در کنار بیان مباحث دینی نیز باید مورد توجه روحانیان قرار گیرد.

امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که منبر روحانیان در ماه مبارک رمضان باید کوتاه و در عین حال اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: منبرهای طولانی موجب خستگی مخاطب می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در منبرهای ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: با توجه به تلاش دشمنان در جهت کمرنگ کردن مبانی انقلاب، این وظیفه روحانیت است در جهت خنثی سازی این تلاش دشمن با تبلیغ صحیح گفتمان انقلاب گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که دشمن می کوشد تا مردم را نسبت به آینده انقلاب ناامید کند، خاطرنشان کرد: روحانیت به دلیل نفوذ کلامی که در میان مردم دارد می تواند با بیان حقایق، ضمن تزریق امید به جامعه، تلاش دشمن در این خصوص را بی اثر کند.

امام جمعه قائمشهر همچنین تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را نیز یکی از وظایف مهم روحانیت در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده یک راهبرد مهم برای پیشرفت و تحول همه جانبه انقلاب و نظام در گام دوم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود بر ضرورت تعامل و ارتباط سازنده تر روحانیان با مردم تأکید کرد و افزود: ماه مبارک رمضان یک فرصت مناسبی برای تقویت ارتباط و پیوند میان مردم و روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که تعامل و ارتباط چهره به چهره روحانیت با مردم، تبیین مباحث دینی را آسان تر می کند، بیان داشت: به طور حتم اثرگذاری تبلیغ چهره به چهره به مراتب بیشتر از تبلیغ عمومی خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha