جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احزاب سیاسی_ مذهبی شیعیان پاکستان

حوزه/ رهبران احزاب سیاسی مذهبی شیعیان پاکستان در یک کنفرانس خبری در کراچی اعلام کردند: اگر شیعیان ربوده شده آزاد نشوند، دسته های عزاداری شهادت حضرت علی(ع) به تحصن خواهند پیوست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کنفرانس خبری اضطراری با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ظفر نقوی عضو مجلس شورای عالی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، حجت الاسلام سید صادق رضا تقوی نائب رئیس هئیت ائمه مساجد، مولوی نثار قلندری رئیس مجلس ذاکرین امامیه، محمد عباس رئیس سازمان دانشجویان امامیه شعبه کراچی در کراچی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ظفر نقوی در این کنفرانس خبری گفت: شیعیان پاکستان از زمان استقلال پاکستان تا امروز قربانیان زیادی برای این کشور داده اند. شیعیان پاکستان را گاهی در دسته های عزاداری شهید کردند و گاهی در مساجد و سی هزار نفر از ملت جعفریه در راه دفاع از وطن جان داده اند.

وی افزود: از چند وقت پیش ما در پاکستان شاهد توطئه هایی علیه بانیان این کشور برای خوشحال کردن قدرت‌های بیرونی هستیم و فکر می‌کنم این توطئه ها با همکاری نهادهای دولتی درحال اجرا است یا  افراد نفوذی دشمن در این قضیه دست دارند و یقینا این توطئه زیر سر شیطان بزرگ آمریکا و متحدانش است و کنفرانس خبری معاون بازرس پلیس کراچی که فقط برای اتهام زدن به شیعیان برگزار شده بود، قسمتی از همین توطئه است و مسئولیت افسر بازرس پلیس کراچی فقط راضی کردن آمریکا است این کار را به نحو احسن انجام داد و  به جوانان شیعه اتهام تروریستی زده شد و این یک توطئه منظم علیه شیعیان بود.

عضو ارشد مجلس وحدت مسلمین پاکستان اظهار داشت: کنفرانس خبری معاون بازرس پلیس کراچی قسمتی از توطئه آمریکا بود که به دنبال برهم زدن روابط دوستی پاکستان با کشور همسایه است و ما از رئیس حزب حاکم ایالت سند بلاول بوتو می‌خواهیم که علیه افراد نفوذی دشمن که در پلیس کراچی هستند و به دنبال اذیت و توهین کردن فرزندان بنیانگذار پاکستان و وارثین سی هزار شهدای دفاع وطن هستند پیگیری کند.

وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه نیروهای امنیتی پاکستان به جای امید دادن به خانواده های افراد ربوده شده علیه آنها پرونده درست می کنند و ما از نخست وزیر و رئیس جمهور می‌خواهیم که به وعده های دولت درمورد پیگیری مسئله شیعیان ربوده شده عمل کنند و رئیس جمهور شخصا برای مذاکره با تحصن کنندگان وارد عمل شود.

 

 

 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha