پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسئول خانه فرهنگ ایران  در کراچی پاکستان

حوزه/ بهرام کیان در دیدار با رئیس بنیاد قرآن کراچی با اشاره به اینکه قرآن کریم نقطه اشتراک و وصل تمام مسلمانان می باشد، پیشنهاد داد فعالیت های بنیاد قرآن محدود به شیعیان نباشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سیدعلی جوهر و سیدخاور رضا از موسسان "بنیاد قرآن" مهمترین و بزرگترین نهاد فعال شیعی در امر ترویج و توسعه آموزش قرآن کریم در پاکستان که مرکز آن در شهر کراچی  قرار دارد با بهرام کیان رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی ملاقات نمودند.

در این ملاقات سیدخاور رضا مدیر "بنیاد قرآن" ضمن معرفی فعالیت های بنیاد قرآن در توسعه و ترویج علوم قرآنی در جامعه شیعی پاکستان گفت: آغاز به کار بنیاد قرآن به سال ۱۹۹۵ باز می گردد و اولین فعالیت قرآنی ما نیز با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و از دوره های مقدماتی آموزش قرآن به جایی رسیده ایم که هم اکنون تنها در شهر کراچی در چهل و دو مرکز در مناطق مختلف شهری دوره های آموزشی علوم تجوید، درستخوانی و روانخوانی قرآن کریم برگزار می کنیم و در مراکز آموزشی مختص به بانوان نیز بیش از یکهزار و دویست نفر از بانوان شیعه در حال تحصیل هستند. ضمن آنکه دوره های باز آموزی مربیان قرآنی، برگزاری نمایشگاه های قرآنی، چاپ کتاب های آموزشی و لوح های فشرده از دیگر برنامه های بنیاد قرآن می باشد.

 وی در ادامه افزود: علاقه مندیم با همکاری خانه فرهنگ روابط خود با مراکز قرآنی جمهوری اسلامی ایران را در حوزه هایی همچون برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای مربیان قرآنی در ایران و اجرای مسابقات قرآنی، تلاوت های مجلسی با حضور قاریان ممتاز و گروههای تواشیح گسترش دهیم.

در ادامه بهرام کیان ضمن خیر مقدم و قدردانی از خدمات ارزشمند بنیاد قرآن گفت: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران از مشارکت در فعالیت های بنیاد قرآن استقبال می کند. و برای ایجاد ارتباط بیشتر بین بنیاد قرآن کراچی با مراکز و نهاد های متناظر ایرانی به منظور گسترش و تعمیق روابط و فعالیت های قرآنی تلاش خواهد کرد.

مسئول خانه فرهنگ با اشاره به اینکه قرآن کریم نقطه اشتراک و وصل تمام مسلمانان می باشد و مردم پاکستان نیز فارغ از جایگاه و طبقه اجتماعی، سیاسی و اداری علاقه مند به قرآن هستند پیشنهاد داد فعالیت های بنیاد قرآن محدود به شیعیان نباشد و به منظور کمک به ایجاد انس و وحدت بین فرق اسلامی برنامه های قرآنی هرچه بیشتر با مشارکت اهل تسنن برگزار شود. همچنین این آمادگی وجود دارد یک هفته قرآنی شامل دوره های باز آموزی ویژه مربیان قرآنی، محفل انس با قرآن، و نمایشگاه قرآنی و برنامه های دیگر، با همکاری بنیاد قرآن انجام پذیرد.

در پایان این دیدار سیدخاور رضا از پیشنهادات ارائه شده استقبال کرد و مقرر شد در صورت قطعی شدن حضور گروه تواشیح در ایام ماه مبارک رمضان در شهر کراچی برنامه هایی با مشارکت بنیاد قرآن برای گروه تواشیح تنظیم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha