پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خرقه منسوب به پیامبر اسلام (ص) در ایام رمضان به نمایش گذاشته شد

حوزه/ یک عبای منسوب به حضرت محمد (ص) که «خرقه شریف» نام دارد و گفته می شود پیامبر آن را برای اویس قرنی فرستاده است، طبق سنت سالانه ایام رمضان، در استانبول به نمایش گذاشته شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک عبای تاریخی منسوب به حضرت محمد(ص) براساس سنت سالانه ایام ماه مبارک رمضان، روز جمعه در مسجد استانبول به نمایش گذاشته شد.

این عبای مقدس به «خرقه شریف» مشهور است و گفته می شود که از کتان، پنبه و ابریشم دوخته شده و پیامبر اسلام (ص) آن را به تن کرده است. این عبا در زمان سلطنت سلطان احمد عثمانی، زمانی که عثمانیان حکومت قدرتمندی داشته اند، در قرن 17 به استانبول آورده شده است.

 هرساله در ایام رمضان این عبا در مسجد «خرقه شریف» در استانبول به نمایش گذاشته می شود و صدها هزار نفر برای بازدید از آن می آیند.

 

گفته می شود آثار مقدس منسوب به پیامبر در نخستین جمعه هر ماه رمضان در مسجدی در منطقه شهری فاتح در استامبول به نمایش گذاشته می شوند و این نمایشگاه تا پایان هر ماه رمضان برپا می باشد.

گفته می شود این عبا به اویس قرنی داده شده است که برای دیدار پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)؛ در قرن هفتم به مدینه رفته، اما به خاطر بیماری مادرش بدون اینکه فرصت دیدار پیامبر را پیدا کند مجبور به بازگشت به کشورش یمن شده ا ست. حضرت محمد (ص) پس از شنیدن ماجرا، عبای خود را برای اویس قرنی فرستاده و او عبا را در یمن دریافت کرده است.

خانواده قرنی سال ها در آناتولی زندگی می کردند و سپس به منطقه ای در اژه مهاجرت کردند. پس از اینکه خرفه توسط پادشاه عثمانی به استانبول برده شد، دو کلید برای جمعه خرقه ساخته شد که یکی از آن ها در دست سلطان و دیگری متعلق به خانواده قرنی بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha