پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بازدید تخصصی از مرکز فقه و اصول النفیسه اصفهان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان بازدید و در جمع طلاب با موضوع «قلب، حرم الهی» سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام بهرامی، صبح امروز در جمع طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان به دعای روز اول ماه مبارک رمضان« اللهم اجعل صیامی فیه صیام الصائمین» اشاره کرد و گفت: پیام این فراز از دعا این است که روزه افراد درجات متفاوتی دارد.

وی افزود: روزه بعضی از افراد فقط امساک از مفطرات را شامل می شود اما روزه دارانی هستند که علاوه بر امساک، همه ی اعضا و جوارح آنان نیز روزه است گروه دیگری نیز وجود دارد که قلب شان نیز روزه است یعنی نه تنها اعضا و جوارح بلکه قلب آنان نیز روزه است، روزه دسته سوم، روزه واقعی است که قلب او فقط به خداوند متعال معطوف است.

مدیر حوزه ه علمیه خواهران استان اصفهان، با استناد به روایت «القلب حرم الله فلاتسکن حرم الله غیر الله» از امام صادق علیه السلام، حرم الهی را قلب انسان دانست و گفت: این جایگاه، ویژه ی تعداد اندکی از انسان هاست که به مرحله ای برسد که همه ی توجه اش به خداوند باشد و غیر خدا را در حرم دل راه ندهد.

وی ادامه داد: باید بیگانگان را از دل و جان خود خارج کرد و شیوه ی شستشوی قلب را باید در حوزه ها فرا گرفت. 

حجت السلام والمسلمین بهرامی، به تبیین فلا تسکن حرم الله غیر الله پرداخت و گفت:  اگر بشر به این شناخت رسید، دل او کانون محبت و جایگاه خداوند می شود و همیشه خود را در محضر خدا می بیند.

وی درجات درک این حضور را متفاوت دانست و اذعان داشت: گاهی انسان التفاتی به این حضور ندارد در مقابل بعضی از افراد می یابند و می بینند که در محضر خداوند قرار دارند و این افراد دائما خود را در مرئی و منظر خداوند می بینند نه فقط در زمان های نماز.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان، صورت ظاهری نماز را برای همه ی انسان ها یکسان دانست و گفت: : این صورت باطنی نماز است که برای همه یکسان نیست و نماز افراد با یکدیگر متفاوت است گاهی امیر المؤمنین علیه السلام نماز می خواند گاهی یک فرد عادی چقدر بین این دو نماز فاصله وجود دارد.

حجت الاسلام بهرامی، علت فراگیری تمام علوم آسمانی را رسیدن به این مقصد دانست که قلب حرم الهی شود و ماه مبارک رمضان را همانند کشتی، برشمرد که انسان سوار کشتی رمضان شود تا به مقصد برسد.

وی، ماه مبارک رمضان را ماه پرواز اولیای الهی خواند و تصریح نمود: بهره مندی از فیوضات ماه مبارک متفاوت است اگر کسی پای مکتب ابوحمزه ثمالی بنشیند قطعا نوع قرائت قرآن و نحوه دعا کردن او متفاوت می شود و گاهی انسان کار یکسال خود را در ماه رمضان خصوصا در شب قدر انجام می دهد بستر فراهم است ولی اگر کسی کاهلی کند مقصر خود اوست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در پایان به طلاب تأکید کرد: سعی کنید از فیوضات ماه مبارک رمضان بهره مند شوید و برای دیگران نیز دعا کنید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha