جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسماعیل پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام اسماعیلپور با بیان این‌که کلمه «افق» مخفف اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است که تا قبل از این در بقاع مراکز فرهنگی قرآنی وجود داشت و برنامه‌هایی را نیز انجام می‌دادند، گفت: مرکز افق عهده‌دار انجام وظایفی در جهت مسائل اجتماعی، فرهنگی و قرآنی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر،‌ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر امروز در جمع خبرنگاران از راه اندازی مراکز افق در استان خبر داد و گفت: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص شناخت آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات اجتماعی و معیشتی و بر اساس دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مراکز افق در امامزادگان شاخص تشکیل گردید که در مرحله اول در دو امامزاده شاخص استان شامل امامزاده عبدالمهیمن(ع) بوشهر، امامزاده سلیمان بن علی(ع) بندر گناوه و همچنین در محل اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کنگان راه‌اندازی شد.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلپور با بیان این‌که کلمه «افق» مخفف اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است که تا قبل از این در بقاع مراکز فرهنگی قرآنی وجود داشت و برنامه‌هایی را نیز انجام می‌دادند، عنوان کرد: مرکز افق عهده‌دار انجام وظایفی در جهت مسائل اجتماعی، فرهنگی و قرآنی خواهد بود.

وی، جلسات تخصصی و عمومی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌ها و جوانان را یکی از وظایف این مرکز دانست و افزود: اعضای این مرکز با شناخت و آگاهی نسبت به جامعه و در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام به برگزاری جلسات با موضوعات مرتبط برای جامعه هدف خواهند کرد.

حجت الاسلام اسماعیل پور خاطر نشان کرد: تاکنون هزار بسته غذایی شامل برنج، روغن، شکر، رب گوجه فرنگی و حبوبات به ارزش 600 میلیون ریال از محل عواید موقوفات استان از طریق مراکز افق به خانواده های بی بضاعت اهداء شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha