پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 نشست با اعضای ستاد ترتیل خوانی نوای ملکوت استان بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه قرآن کریم حیات دارد و مناسب هر فضایی است، گفت: انسان هر اندازه دانش خود را ارتقا دهد و در قرآن تامل کند محتوای جدیدی را می‌بیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، پیش از ظهر امروز در نشستی با اعضای ستاد ترتیل خوانی نوای ملکوت استان بوشهر با تقدیر از تلاش های این ستاد در جهت نهادینه کردن و ترویج فرهنگ قرآنی، اظهار داشت: خداوند متعال در هر عصری برنامه‌ای را برای نجات انسان و کمال به جامعه بشری عرضه می‌کند و در آخرین مرحله بعثت انبیاء، قرآن عرضه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به برخی ویژگی های قرآن مجید اشاره کرد و گفت: مانا و خاتم الکتاب بودن یکی از ویژگی‌های قرآن است که به هیچ وجه تحریف پذیر نیست و حتی برای احادیث هم ملاک است.

وی افزود: قرآن به اندازه قرائت و عمل در دنیا به انسان انس می‌دهد و نیز در آخرت ضامن شفاعت ما است؛ این کتاب آسمانی ساختار حفظ دارد اما دیگر کتب آسمانی هیچ حافظی ندارند. علاوه بر این همیشه نو و قابل تطبیق است و در هر عصر و زمانی گویا برای آن عصر نازل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه قرآن کریم حیات دارد و مناسب هر فضایی است گفت: انسان هر اندازه دانش خود را ارتقا دهد و در قرآن تامل کند محتوای جدیدی را می‌بیند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه خداوند چهار مرحله خواندن، فهمیدن، ایمان آوردن و عمل کردن را برای قرآن گذاشته ابراز داشت: اگر به عظمت قرآن پی ببریم و از مرحله قرائت به فهم و ایمان و عمل برسیم هیچ مشکلی در زندگی نخواهیم داشت.

وی ترتیل خوانی قرآن کریم را یکی از شیوه‌های مهم جهت آموزش و نهادینه کردن فرهنگ قرآن در جامعه عنوان کرد و گفت: در استان بوشهر از قرن‌ها قبل بحث ترتیل خوانی و مقابله را داشته‌ایم و در حال حاضر نیز از تلاش‌های صورت گرفته رشد چشمگیری داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری شعار قرآنی امسال برای استان را «قرآن و گام دوم انقلاب» نامگذاری و بر توجه به این معنا و شعار تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha